• Kartong storlek lagom för ett till två välpackade NES spel?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#425978  by priest

Hej

Ska nu snart sätta i gång att skicka ut Mega man spelen till köparna.

Jag undrar om det är någon av er med lite erfarenhet av att skicka NES spel så att de kommer fram välbehållna till mottagaren, som kan tipsa om någon kartong jag kan köpa hos posten?

Den ska altså kunna rymma upp till 2 NES spel (den "stora" NES kartongen till spelen) plus gott om bubbelplast runt vardera spel. Ska även skicka dessa med försäkrad / rekomenderad post. Benämningen eller storleken på kartongen, tack.

Tacksam för tips...

Leveransstatus:

Pinge: Mega Man 3 Överlämnat till Pinge 14/7 (i Örebro) och jag har fått hela summan (2,800 SKR) för spelet. Tackar

Omega Supreme: Skickat ditt paket (innehållandes Mega Man 4) 18/7. Och pengar (5,400 SKR) för spelen är emottagna. Tackar!

MXS: Mega Man 1 och 5 är personligen överlämnade till MXS i Göteborg 6/8. EDIT: 24/8 Totalsumman 11,500 SKR är inbetalda för spelen. Tackar!

JustChill: Mega Man 2 är skickat 29/8. Pengar (4,600 SKR) är emottagna. Tackar!

:MM
Last edited by priest on 29 Aug 2011, 16:56, edited 12 times in total.
 #426471  by BelfegorC4

DHL S är för liten för de dyrgriparna. DHL överlag har dåliga kartonger just för att de inte är så höga.
För att göra det enkelt hade jag gått till posten och köpt deras gröna kartong max 2 kg. För 95kr och sedan lagt till tjänsten rekommenderat. Innermått: 342 x 219 x 120 mm
Två spel med en massa bubbel får plats där =)
 #426472  by Ufouria

Mmm.. 5000 kr spel skulle jag inte våga skicka i en sån. Eventuellt om man virare ett par lager bubbel runt spelet ner i lilla kartongen som man sedan packar i M. Hur stor är M egentligen.

De flesta skokartonger är bra - stadiga och oftast rymliga.
 #426529  by priest

BelfegorC4 wrote:DHL S är för liten för de dyrgriparna. DHL överlag har dåliga kartonger just för att de inte är så höga.
För att göra det enkelt hade jag gått till posten och köpt deras gröna kartong max 2 kg. För 95kr och sedan lagt till tjänsten rekommenderat. Innermått: 342 x 219 x 120 mm
Två spel med en massa bubbel får plats där =)
Jag ska ta mig till posten nu för att kolla upp dessa kartonger. Har tyvärr (vad jag vet) inget DHL ombud på orten, japp landsbygden jag vet :)

Pinge: Kommer att leverera Mega man 3 i morgon personligen i Örebro.

JustChill: Levererar senare eligt överrenskommelse

Omega Supreme: Skickar ditt paket i dagarna. PM:a adressuppgifter som replikerar jag med kontouppgifter...

MXS: Inväntar besked om personligt överlämnande, månadsskiftet juli / augusti i Borås
Last edited by priest on 13 Jul 2011, 17:29, edited 1 time in total.
 #426560  by Pinge

låter toppen det!
Har lagt in ditt mobilnummer nu, kommer vara i Örebro från 15:00 ungefär, åker Söndag vid lunch!
 #426574  by Pinge

12:48 funkar det?
annars måste jag mösa mig upp vid halv 8 imorgon för att vara där till 10:48, skulle kunna göra det för din skull iofs... men då får jag dra på stan ett par timmar innan min polare möter upp skulle jag tro!

Iofs om vi möts vid krämaren så kan jag nog slänga in min väska till en annan polare som e butikschef på Jack & jöns, sen kan jag ju gå o spela fliepper på videobutiken vid järntorget kanske :P
 #426607  by priest

Har köpt dessa Max 2 kilos gröna kartonger, de verkar rigida. Tror att jag ev kan få i en mindre kartong i denna som i sin tur är lindad med "bubbli", som Sanna föreslog.

Frakt + kartong + Rekomenderat = 150kr

Tycker ni köpare att detta känns OK?
 #426614  by priest

OS: Jag tycker att jag har gjort vad jag har kunnat i alla fall om jag packar det så. Sedan så skickas det ju som rekomenderat i fall någon olycka skulle ske (värde upp till 5000kr), så större delen är täckt i så fall.

Ska pyssla lite vidare med inslagningen i kväll, kanske dyker upp bilder...

Skickar till dig enligt överrenskommelse.

PM:a Postadress. Jag PM:ar kontonummer
 #426810  by priest

Nä va F*N nurå? Mega man spelen är inte BARA i toppskick, de funkar ju prima också dessutom. Skulle krävt mer pengar :badgrin:

.....

....

...

..

.

Skojar bara ville bara bekräfta att de funkade också i och med att spelen varit undanstoppade så länge.

Mega Man 1 - 5 funktionsbevis:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
...Vackra spel och skolexempel på perfekta plattformspel från back in the day :MM

Till er som jag ska skicka till, så har jag hittat perfekta "innerboxar" i kväll. Upptagen i morgon men ska försöka fixa paket på fredag, återkommer...
 #427148  by priest

Pinge: Sorry att göra dig besviken men det var lääääääänge sen jag tog oskulden på den kassetten, blanda nu inte in nån typ av sexuell handling involverande Mega man ;) Hoppas att du blir nöjd med vad du just köpt och jag hoppas att du inte super bort spelet i helgen. Tack för en bra affär.

Nize: Det var ju medvetet förarbete av mig ju, i morgon skulle definitivt Pinge ha hunnit att få spelet av mig och jag pengarna av honom...Eller tja det skulle ha kunnat varit så men den enkla (och sanna) förklaringen är helt enkelt att jag är veckovill nu när jag inte jobbat på tre veckor :)

Jättekul att träffa "grabbarna grus" personligen i Örebro, tiden flög (tyckte jag) när vi satt och fikade och snackade skit...men mest spelrelaterat. Ser farm emot nästa möte...

Pinge och Nize framför den perversa kombon (om man har den typen av fantasi/humor) av kyrktornet i bakgrunden och kaninen i förgrunden:

Image

:D

EDIT: Foto tagit i språnget, därför blev det lite snett.
 #427317  by Pinge

Jag gör mig verkligen på bild :/

Det var riktigt trevligt att ta en kaffe, alltid kul med nytt folk att dra samma gamla historier för!

jag är mycket nöjd med affären och har inget att önska, eller jo en liten detalj, om du möter upp fler framöver som befinner sig på resande fot, lämna över spelet med en kartong, nu ska jag sno en skolåda eller liknande från polaren att lägga det i!

Om någon annan av er har chansen att möta upp Priest tycker jag ni ska ta den, han bits inte och så är det alltid mkt smidigare & säkrare att göra upp en affär face-to-face! Alltså säkrare mot transportskador, och så kan man handla med hemmagjorda sedlar ;)
 #427716  by priest

Pinge wrote:jag är mycket nöjd med affären och har inget att önska, eller jo en liten detalj, om du möter upp fler framöver som befinner sig på resande fot, lämna över spelet med en kartong.

Tack för tipset, ska jag tänka på :good:

Mega man 4 till Omega Supreme räknar jag med att packa och ha klart för leverans under kommande måndag. PM:at OS om detta med.
 #428378  by priest

Omega Supreme: Mega Man 4 är paketerat med stor omsorg. Har gjort en liten fotoserie på förloppet. Det bör ta sig fram oskadat till dig, jag lämnar in det till posten i morgon innan sista inlämningstid. Skickas som rekomenderat, ej express. OK?

PM:ar dig totalsumma inkl frakt och mina bankuppgifter...
Materialet som användes (inte hela rullen med bubbel dock ;) ) :

Image

Relativt stabil och hård innerkartong som jag klädde med bubbelplast i botten:

Image

Spelet virades i bubbelplast:

Image

Spelet placerat i innerkartongen:

Image

Innerkartongen har skurits ner lite i storlek (därför inte helt symetrisk):

Image

Bild på Innerkartongen med bubbelplast runt om:

Image