• Mike Tysons mest kända spel!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#401783  by Sol

Enligt Sydsvenskan idag.... bra journalistik... :-w

Image
Last edited by Sol on 14 May 2011, 10:50, edited 3 times in total.
 #401813  by Leopardkungens

Haha aldrig ens hört talas om det! Hade som mest nästan 300 st PS2 spel och kan inte minnas att jag skulle ha ägt det. Vem fasiken har INTE spelat eller hört talas om Mike Tysons Punch Out? Äh inget nytt att journalister skriver dynga.
 #401846  by Sol

Nope, spelet finns inte ens med när Wikipedia radar upp Tysons framträdande i spel... :P
 #401980  by Nils

Haha, gud vad korkat. Han måste lära sig lite om NES!
 #402242  by Sol

Ahne: Det där är en röd GBA SP ser det ut som?

BRA Aftonbladet! :D
 #402310  by Nagai

Det är ju inte första gången journalister gör fel, men visst blir man ju lite ledsen i ögat när man som själv är erfaren inom
TV-spel märker direkt vad som är fel. Låt en som kan ämnet skriva om det istället. Eller så är det rent utav ett jävligt seeeeeent Aprilskämt.
 #402311  by segasonic

:lol:
Sorgligt...
 #402410  by Leopardkungens

Tur att man inte är journalist i alla fall, hade nog aldrig kunnat jobba med folk som verkar vara så inkompetenta! Jag som följer Poker rätt bra kan inte annat än skratta när man går in och läser på Afton*****, alltså de måste fan ha pryoelever från Samhall som skriver där!!!
För sig så är Afton***** en skvallerblaska och inget mer än så, man kan väl inte ha alltför höga krav på dem. Var väl inte länge sedan de skrev om någon Kroatisk fet liten unge som var magnetisk, alltså allvarligt? Tror de ens själva på det? Antagligen inte.
Last edited by Pinge on 15 May 2011, 17:10, edited 1 time in total. Reason: censur av ovårdat språk
 #402436  by MrDomarn

När jag var liten läste jag med stort nöje en tidning som hette "En Ding Ding Värld". Där kunde man läsa om häpnadsväckande saker som "President Clinton skakar hand med utomjording", "Den indiska svävande stenen" och "Forskare har hittat en sjöjungfru".

Jämför man rubrikerna i dagens Aftonbladet så inser man att de har tagit över arvet från ovanstående tidning. Det finns en tråd på Flashback som handlar om just detta: https://www.flashback.org/t365261

Där listas härliga rubriker från Aftonbladet såsom:
”Plötsligt växte en snopp ut”
"Elvis lever - i en knöl"
"- Ta bort min arm"
"Förvandlades till elefantmannen"

Den slutsats jag drar, -förutom att vissa journalister är h*ror som skriver vad skit som helst för pengar-, är att detta faktiskt är vad folk vill läsa om. Mitt försvar för att läsa DingDing värld var att jag var 10år, men en väsentlig del av vår befolkning verkar gilla sådan här skit livet ut.

Kan ni gissa vilken rubrik som kommer från vilken tidning?
Image
Image

Edit:
Det får mig att tänka på denna händelse från Haiti. Samma situation fotograferad ur olika vinklar. Vilken bild är mest störande?
Image
Image
 #402440  by smid

Se så små vänner, åter till ämnet :)
 #402476  by Sol

Domaren: Det som är synd är att En Ding Ding Värld lades ner och inte Aftonröven... :P
 #402858  by nissling

Det där om gorillan som spelar Donkey Kong, Nes-versionen portades till Game Boy Advance, så det är fullt möjligt att det faktiskt var det spelet som han försökte spela...
 #402948  by Skogur

Ser ut som gorillan håller ett DSi XL, sånna kan inte spela gameboy advance spel.

EDIT: Syns på DS:ets kamera.
 #403010  by Nils

Det är en Gameboy Andvance SP. Det svarta är nog bara en fläck. Sen är det ju uppenbart pga storleken och de mycket små L och R knapparna.
 #403273  by Sol

Sydsvenskan svarar:
Hejsan!

Nej, du var faktiskt den enda som kommenterade detta. Vi hade Mike Tyson's Punch Out uppe på diskussion men valde till slut bort det pga att det var lite för gammalt. Inte tillräckligt aktuellt.

Ha det bra!

Robin Nilsson, Sydsvenskan
(Tilläggas ska att de hade med ett dassigt gammalt Genesis-spel med en tennisspelare.
 #403282  by Sphinx

"Vi valde Afro Samurai: Resurrection istället för Star Wars som Mark Hamills kändaste film då Star Wars kändes lite för gammal. Inte tillräckligt aktuellt."
Löjligt.
 #403300  by Gippan

Vafan, dom skrev ju inte "mest aktuella spel" utan "mest kända spel" i artikeln. Journalister ](*,)
 #403322  by 0LD5K00L

Airrider wrote:Det är en Gameboy Andvance SP. Det svarta är nog bara en fläck. Sen är det ju uppenbart pga storleken och de mycket små L och R knapparna.
Nej, det där är klart och tydligt ett DSi XL
Image

Titta vad som händer när jag drar in ett vinrött DSi XL i perspektiv;
Image
 #403328  by segasonic

ahnelovs wrote:Vilken tomte bortförklaring...
+1 :yes:
 #403332  by Sol

OSG: Härligt, mer sånt detektivarbete på nesdb tack! :D

Instagram #sndb.se