• Lämna NES påslaget?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#380786  by Perry

Har någon dåliga erfarenheter av att lämna ett NES påslaget under längre tid? Jag tänker på överhettning av elektroniska komponenter och dylikt.

Mitt NES har stått på några dagar nu eftersom jag är inne i ett spel utan sparfunktion och bara spelar en kort stund om dagen.
 #380787  by Mango

Har haft mitt på ungefär 12 timmar i sträck ett flertal tillfällen utan problem. Brukade även låta mitt SNES stå på medan jag var i skolan när jag var yngre. Gick bra det också :)
 #380793  by smid

Jag lät mitt stå på i flera veckor som liten. Enda gången det blev avstängt va när mamma städade. Det gick ju inte att spara... :(
 #380856  by Ufouria

Jag hade mitt NES på i ett par dygn när jag sprang igenom 30 varv Rush n Attack.
 #380876  by segasonic

Nes är inte så farligt att lämna påslaget, Sega Mega Drive däremot blir ganska varmt :yes:
 #381013  by Ufouria

toffe-86: Det var i samband med NES tävlingen då vi skulle få så mycket poäng som möjligt.

PS3 tycker jag blir riktigt varm!

#381018  by segasonic

Min polare beställde en extra fläkt till sitt ps3 från Kina. Tror att det var via tradera ;)
 #381670  by GNo1

Det jävligaste måste vara när konsolen hänger sig när man har haft det "vilande". Hatar det!
 #381897  by Lalle-Man

3-4 dagar även jag i sträck när jag spela ninja gaiden.
kan även tillägga att jag hade en transformator till strömklumpen då.. no problem, spelar fortfarande på den konsollen utan problem såhär 1-2 år senare.
 #382216  by Lindholm

nes har jag nog som max haft påslaget i nån vecka eller två och aldrig haft några problem med det. Mitt xbox (inte 360) använder jag som "htpc" och var nog ca två år sedan jag hade den avstängd (ofrivilligt, strömmen gick)...
 #390236  by Perry

Kan rapportera att NES:et fortfarande mår bra, men nu har jag stängt av det. Det tog nästan en månad för mig att klara... håll i er nu... Little Nemo. (Jag spelade inte varje dag, vill jag dock framhålla. ;))
 #390254  by segasonic

Du måste verkligen ha utforskat varenda vrå av det spelet :DOG
 #390265  by Ufouria

Little Nemo skulle man kunna stänga av och sedan fortsätta på samma bana som man slutade på.
Finns en kod man trycker in på titelmenyn och så kan man välja bana. Det visste inte jag heller när jag spelade det utan hade på NES:en någon dag. Ett parti i spelet är svårt, riktigt svårt, iaf första gången man spelar det.
 #390366  by Perry

segasonic wrote:Du måste verkligen ha utforskat varenda vrå av det spelet :DOG
Jag hittade inte så många hemligheter, men jag vet inte om det fanns några..
Sanna wrote:Finns en kod man trycker in på titelmenyn och så kan man välja bana.
Jo, jag har koden men jag var inte säker på att man skulle få rätt slutscen etc. om man "fuskade". Slutet var i och för sig inte så mycket att se, utan mest en lång pratscen där man fick tre minuter på sig att läsa varje mening.
 #390377  by Ufouria

Okej, nä det vet jag inte heller om man får. Det roligaste i spelet tycker jag är sista banorna där man får ett slags vapen.
Tycker det borde ha varit en boss i slutet av varje nivå, precis när man satt in nycklarna.

Instagram #sndb.se