• Dpad Hero

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#371574  by Bucket

http://dpadhero.com/Home.html

Det är som de själva säger på sidan

D-Pad Hero is a series of rhythm/music games for the Nintendo Entertainment System (NES). You know, that game console you still used to play circa 1990.

D-Pad Hero pays homage to our own favorite NES games and popular music artists. It's our vision of what music games might have been like in the NES heyday. Now, through the wonders of emulation, you get to experience it yourself.

Enjoy the games, and remember to tell all your friends what a blast you're having.

- The D-Pad Hero team

Det är ju en emulation men ändå till NES.
Jag har spelat det själv med en ''NES to USB converter''
Måste säga att det är fantastiskt roligt och rekommenderar det starkt :)
 #371613  by Mango

Första spelet gillar jag inte. Men 2:an är riktigt bra!
 #371623  by 0LD5K00L

+1

2:an är iaf skoj :D
 #371628  by andersb80

Tycker låtvalet var rätt tråkigt i både 1 och 2
 #371682  by Kreese

Med lite tur så kommer jag hinna göra en eller ett par carts till Retrospelsmässan 2011... Har i alla fall tänkt att göra det, då jag tycker det är grymt skoj! Så då kommer man kunna spela det där på riktig hårdvara. (Alternativt att vi slänger med en Power Pak med det på).
 #371721  by Bucket

Ifall du skall göra ett par carts av det, du kan inte tänka dig göra en jag kan köpa av dig också? :)
 #371777  by Kreese

Vi får se om jag hinner, det är så mycket annat som ska fixas med innan RSM. Så jag kan inte lova något.
 #372047  by DavidBluBB

Jag kan absolut tänka mig att sponsra RSM via ett köp av en Dpad Hero cart! :)
 #375186  by Bucket

körde ett såkallat ''perfect game'' på beginner igår.
Det innerbär att man klarat alla målen på alla låtar (och kört finalen ofc), off for Normal nu :D
Kör på emulator dock..

@ Kreese
Du skulle inte kunna tänka dig att göra en cart efter RSM annars om du har tid?
Jag är som sagt starkt intresserad av just en cart.
 #376676  by Stan64

Jag började direkt på Hard och har bara målet att klara låtarna med fullt liv kvar på alla utom en.

Tvåan då såklart. Ettan kändes lagom kul.
 #409595  by Bucket

Kreese wrote:Med lite tur så kommer jag hinna göra en eller ett par carts till Retrospelsmässan 2011... Har i alla fall tänkt att göra det, då jag tycker det är grymt skoj! Så då kommer man kunna spela det där på riktig hårdvara. (Alternativt att vi slänger med en Power Pak med det på).
Du hann inte med att göra cartsen antar jag?
Skulle du kunna göra par ex så dem som vill ha skulle kunna köpa utav dig?
 #410446  by Kreese

Ska kolla på det framöver... Just nu mycket annat.
 #410558  by smid

Jag köper garanterat också en!

Instagram #sndb.se