• Shadow Warriors eller Ninja Gaiden ?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Snyggast omslag?

Shadow Warriors PAL-B
1
3%
Shadow Warriors PAL-A
9
30%
Shadow Warriors II
1
3%
Ninja Gaiden
6
20%
Ninja Gaiden II
10
33%
Ninja Gaiden III
3
10%
 #364070  by Ufouria

Vilket spel har snyggast omslag?

Shadow Warriors PAL-B
SW.jpg
Shadow Warriors PAL-A
Shadow Warriors PAL-A.jpg
Shadow Warriors II
SW2.jpg
Ninja Gaiden (USA)
NG.jpg
Ninja Gaiden II (USA)
NG2.jpg
Ninja Gaiden III (USA)
NG3.jpg
Själv har jag alltid älskat Ninja Gaiden 2 omslaget. :birdo: T om på mina topp 5 lista på snyggaste omslag.
 #364089  by Gippan

Edit : PAL-B är fint :)
Last edited by Gippan on 14 Jan 2011, 23:10, edited 2 times in total.
 #364095  by pyton

tycker ninja gaiden 2 va rätt ball, med draken och manhattan med sina twin towers i bakgrunden..
 #364097  by Ufouria

Belfegor: Jag har bifogat Shadow Warriors PAL-A så du kan ändra din röst nu. ;) Det är som en blandning mellan Shadow Warriors och Ninja Gaiden, fast mest lik Ninja Gaiden.

Aha tomten T...

Edit: Jag blev tvungen att rösta igen då min röst försvann när jag la till PAL-A. Ni får nog oxå lägga in er röst igen.
 #364823  by Ufouria

Den är väl likadan som Ninja Gaiden (USA) förutom titeln Shadow Warriors som piffar upp?
Kan iaf inte se någon annan direkt skillnad (förutom SoQ, PAL-A/Rev A etc).

Edit: Tänkte på att på PAL-B versionerna av Shadow Warriors 1 och 2 så är det ju två olika killar - en ung (och relativt snygg) och en gammal relativt ful (på 2:an). Men det är ju samma person i spelet väl? Har han bara åldrats eller?
 #364825  by Ufouria

Ja det är bara Ninja Gaiden som är i sjukt dåligt skick och blekt.

Ska se ut så här
Image

Edit: Lite skillnad till vänster och höger om TECMO oxå. Något "renare" på USA versionen. Men jag håller med om att texten Shadow Warriors är mkt snyggare än Ninja GAiden texten.
 #364932  by Ufouria

Tycker du som mig då. :)

Tycker det är konstig att inte fler har valt Ninja Gaiden II. Den är ju helt otroligt läcker med draken där i bakgrunden med något blänkande i näven, samt snygg ninja i förgrunden. :birdo:

På andra plats skulle jag nog välja Shadow Warriors PAL-A och Ninja Gaiden III på tredje plats.
 #364938  by Ufouria

Ninjor + Drakar + Svart = :love:

Är draken en av slutbossarna tro? Kommer inte ihåg hur bossen ser ut plus att jag blandar ihop slutbossen i de tre spelen.
 #364948  by Pinge

rogerxy wrote:Ninja Gaiden 2 för mej också. Det näst snyggaste NES-omslaget
efter anticipation?

jag röstade på belfes förslag, även om jag skulle föredra att rösta på samma box fast PAL-B :)
 #364976  by Pinge

precis! men av ngn anledning så röstar vi på Pal-A
 #365006  by R.J

Lite OT men... Vilket tycker ni är roligast? Personligen gillar jag nog 2an bäst för att man kan klättra på väggarna och att man kan ha spirit cloens.
Sen testade jag Famicom versionen av Ninja Gaiden 3 och till min stora förvåning va det betydligt lättare än den amerikanska? Brukar väll va tvärtom?
Och när det va lite lättare och med oändligt med continues och password så blev det också riktigt kul. Och så älskar jag demon sword uppgraderingen i 3an!
 #365008  by Stonkish

Ninja Gaiden 2 helt klart :good:
 #365012  by Ufouria

Jag gillar oxå 2:an bäst. :good: Roligast banor, bäst musik och så kan man klättra på väggarna. Känns väldigt stelt i 1:an, ffa jobbigt om man spelar 2:a eller 3:an först och sedan ska spela 1:an. Då blir man ju tokigt när det inte går att klättra.

På andra plats blir det nog 3:an trots att jag inte spelat det så mycket. Det ska finnas något sätt (typ Konami-koden) att få ca 100 continues i den amerikanska versionen av 3:an.
 #365430  by Ufouria

Undrar varför han står eller sitter framför en stad på alla omslagen. De är ju väldigt lika alla tre, iaf bakgrunden.

Instagram #sndb.se