Jag har alltid älskat Mario Bros och spelar det fortfarande idag med kompisarna, men för ett par dagar sen testade jag en Mario Bros version som jag inte visste fanns nämnligen den förbättrade versionen av originalet som enligt NesDB infon ingick i "Classic Serie". Och det var grymt kul, förändringarna dom gjort ändrade hela spelet till det bättre.
Jag vill veta mer om denna förbättrade versionen! När släpptes den? Finns den att köpa? Vad är "Classic Serie"? Tacksam för all info jag kan få.
Här är texten från NesDb:
Jag vill veta mer om denna förbättrade versionen! När släpptes den? Finns den att köpa? Vad är "Classic Serie"? Tacksam för all info jag kan få.
Här är texten från NesDb:
Mot slutet av NES:ens livstid släppte Nintendo of Europe (NOE) en serie spel som de kallade Classic Serie. Mario Bros. var ett av dem. Spelet fick en annan ID-kod, och är lite annorlunda från den vanliga versionen. T.ex. så får man se en introduktion till fienderna, grafiken är justerad och spelkontrollen är förbättrad. Nu kan man byta riktning mitt i ett hopp, precis som de andra Mario-spelen! (De flesta av dessa ändringar finns redan i det japanska Kaettekita Mario Bros.)