• Problem med RetroZones USB-adapter..

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#351405  by PH_

Jag testade precis min USB-adatper jag köpr från RetroZone med en success rate som ej riktigt levde upp till förväntningarna.

Adaptern "funkar" och hittas av win (har testat både med win7 och winXP) däremot är kontrollen död. Händer ingenting, nothing, nada.

Någon ide på vad som kan vara knas?
 #351438  by PH_

Jag vill också minnas att jag läst att vissa har problem med 7:an. Skulle dock tro att de problemen många gånger kan härledas till Fel 50 (felet är beläget ungefär 50cm från skärmen) och de kör tidigare versioner eller 64bitars.

Min adapter hittas som sagt dock av både 7:an och XP. Adaptern fungerar lika "bra"/dåligt på båda operativsystemen men controllern verkar inte ha någon kontakt =/
 #351623  by Sol

Min hemmabyggda av RZ:s kit funkade perfa på Vista, helt död på W7. Något som inte funkar där, vilket är SKIT!!
 #352186  by PH_

BelfegorC4: :DOG

Jag vill dock poängtera att alla datorer jag testat på körs med 32bitars system så jag vet itne hur det ligger till med 64bit versionerna av operativsystemen.
 #352536  by Sol

Belf: sug.

Ni gjorde vad? Öppnade prop. och drog ur jojjen? Min W7 hittar jojjen men min emu (virtuaNES) hittar inte den.
 #352809  by PH_

Ok, jag ska försöka redogöra för min adapters hela livscykel.

#1. Öppnar förpackningen
#2. Testar på win 7, funkar icke. Irritationsnivå 1.
#3. Testar på win xp, fiunkar icke. Irritationsnivå 7.
#4. Testar på win vista, funkar. WTF yeaah! Irritationsnivå 3.
#5. Testar på win 7 igen. Funkar efter lite juckande in och ut medans jag kollade egenskaper för spelenheter. Irritationsnivå 1
#6. Mappade knapparna i Nestopia och allting funkade! irritationsnivå 0.
#7. Blev fistad av D-pad Hero II, Irritationsnivå 7 återigen.

Dock måste jag använda samma USB port, byter jag USB port måste jag mappa om knapparna i Nestopia.
 #353190  by Sol

Skumt, fick det att funka nu. Verkar hänga mycket på vilken USB-port man väljer. :P
 #388419  by Sol

Nu har den dött igen efter lite virus och utrensning av program. Juckar och juckar men den funkar inte ändå....... Varför skriver inte retrousb-snubbarna om detta problemet som alla verkar ha?

Instagram #sndb.se