En väldigt bred fråga som är riktad till alla men jag är särskilt nyfiken på er yngre som tillkommit den senare tiden. En stor anledning till att de flesta här gillar NES skulle jag gissa på är att det har ett stort nostalgiskt värde. Men för er yngre som inte ens hade fötts när sista NES:et tillverkades så borde nostalgi rimligtvis inte vara en faktor? Så vad är det då?
För min del så är det som sagt stort nostalgiskt värde. NES:et var det jag växte upp med & spelade så fingrarna blödde i låg- och mellan-stadiet. & trots att det är så lång tid sedan så upptäcker jag ständigt nya saker till NES:et som är intressanta, & det är inte bara nya spel.
Mitt allmänna intresse för retrokonsoller (som alltid kan härledas till NES:et) har ju dock även gjort att jag upptäckt Atari & gänget, konsoller som jag på sin höjd spelade en handfull gånger på som barn.
Skriv gärna hur gamla ni är också. Jag är 82:a
För min del så är det som sagt stort nostalgiskt värde. NES:et var det jag växte upp med & spelade så fingrarna blödde i låg- och mellan-stadiet. & trots att det är så lång tid sedan så upptäcker jag ständigt nya saker till NES:et som är intressanta, & det är inte bara nya spel.
Mitt allmänna intresse för retrokonsoller (som alltid kan härledas till NES:et) har ju dock även gjort att jag upptäckt Atari & gänget, konsoller som jag på sin höjd spelade en handfull gånger på som barn.
Skriv gärna hur gamla ni är också. Jag är 82:a
Last edited by rogerxy on 27 Sep 2010, 22:05, edited 1 time in total.