• Stadium Events

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#10339  by kralleman

- Senaste kompletta PAL-utgåvan (ej SCN) gick för 260 dollar på ebay, men det var Buy-It-Now-pris.
- Kapten Krok sålde en komplett utgåva (SCN) på ebay i våras/somras, kommer inte ihåg vad den gick för.
- En ebay-store försöker sälja en PAL (enbart kassett) för 449 dollar BIN
- En NTSC-utgåva (enbart kassett) ligger uppe nu och det aktuella budet är ca 500 dollar
- Senaste på tradera (SCN) gick för 374 kronor inkl. manual.

Vilka här har Stadium Events? Och vad gav ni för det? Vad är rimligt pris för komplett vs kassett? Någon som vet om det är någon samlare i Sverige som har eller har haft NTSC-versionen?

#10345  by nes_nerd_no_1

Jag gav 380:- för mitt kompletta (skick 9/10), och då tyckte att jag blev blåst. Jag ville ju bara ha alla spelen till mattan så jag tyckte jag hade fått pröjsa lite väl mycket, men det inser man ju idag att så kanske inte var fallet direkt...

#10352  by nes_nerd_no_1

NTSC verisionen iaf! Såldes ju bara under en kort period i New York.
Pal verran lär ju finnas i lite fler exemplar även om inte den är helt vanlig den heller!

#10353  by *Andreas*

vart har vi Rodland på den listan? lär ju inte finnas särskilt många exemplar även om man räknar in ESP och ITA...

#10354  by kralleman

*Andreas* wrote:vart har vi Rodland på den listan? lär ju inte finnas särskilt många exemplar även om man räknar in ESP och ITA...
Det är väl bara de två regionerna man kan räkna.. En sådan lista kommer väl aldrig att kunna bli helt korrekt. Det beror ju mycket på hur insatt man är. Jag tycker att killen som skrivit den har okej koll ändå. Allt från Saturn- och Neo Geo-lir till Vectrex (förutom Mr. Boston) och Atari 2600. Visst finns det gott om titlar som kanske skulle göra sig förtjänta av en plats, men vafan, jag tyckte det var kul läsning.

#10356  by Pålle1

Jag har stadium events sen innan och bjöd mest på den här auktionen för manualens skull. Har dock inte hört något från säljaren än, hoppas han hör av sig snart. Det stadium events jag har bytte jag till mig mot något eller några spel, kommer inte ihåg

#10357  by kralleman

Jag har två stycken SCN (enbart kassett) som jag köpte för 50:- stycket på min hederliga gamla begagnat-affär. Känns ju nästan som om det skulle vara värt att ebaya den ena, även om det tar emot. Skulle säkert vara någon som inte vet att det bara är NTSC-versionen som är sjukt eftertraktad, som skulle köpa den. Självklart skulle jag ju tyligt skriva att det är PAL-versionen, men det känns som om folk är villiga att betala lite ändå.
Kanske släpper den för byte om någon kommer med bra erbjudande...

#10358  by Pålle1

Jag har sett stadium events pal versionen gå för hyffsat pris på ebay, kommer inte ihåg summan nu men över 100 dollar var det iallafall. Finns ett ntsc ute nu på ebay som ligger på över 500 dollar. Min extra kassett kommer antagligen hamna på ebay om jag ska sälja den

#10361  by Bonomaul

Har för mig jag gac ca 700:- inkl. rek. frakt och typ 30 plastpåsar för mitt kompletta i skick 9/10.
Är helt nöjd med den affären.

#10366  by jalla

Du får typ $100 för cart only på Ebay. $449 på köp-nu är sjukt, kommer aldrig att bli såld. Jag betalade själv typ $120 för mitt kompletta SCN exemplar. En rätt bra pris till att vara på Ebay. Äger totalt 4 SE, 1 komplett SCN, 1 cart only, 2 tyska exemplarer, cart only (ena har manual) :)

#10368  by Bonomaul

Står det på svenska på den tyska manualen efter som det omvända förhållandet råder? 8)

#10369  by jalla

Hehe nope, men hadde varit kul :) Etiketten på båda spelen är iofs identiska.

#10389  by nes_nerd_no_1

Alltså.... Och jag som tyckte att jag blev blåst när jag köpte det för 380:- :?
Det var precis när jag hade börjat samla på riktigt & höll på att samla ihop alla spel till mattan. Så låg det ett komplett uppe på tradera som jag då fick för ovan nämnda summa.
Nu i efterhand tycker jag att det var jääävligt märkligt att inte fler var inne & bjöd! Det här var i mars 2005.
Tur för mig att så många inte hittade till den iaf 8)

#10398  by Riwallen

nes_nerd_no_1 wrote:Alltså.... Och jag som tyckte att jag blev blåst när jag köpte det för 380:- :?
Det var precis när jag hade börjat samla på riktigt & höll på att samla ihop alla spel till mattan. Så låg det ett komplett uppe på tradera som jag då fick för ovan nämnda summa.
Nu i efterhand tycker jag att det var jääävligt märkligt att inte fler var inne & bjöd! Det här var i mars 2005.
Tur för mig att så många inte hittade till den iaf 8)
Fan jag hade knappt börjat samla så Tror jag :oops:
Vilket år är det nu

#11281  by Lampan

Tror det var min farsa som betalade för mitt stadium events. Vet att det inte kostade så mkt. Clas olsson i insjön hade nån utförsäljning på alla nesspel de hade kvar så då shoppades det väl en drös med spel.

#11305  by Bonomaul

Lampan wrote:Tror det var min farsa som betalade för mitt stadium events. Vet att det inte kostade så mkt. Clas olsson i insjön hade nån utförsäljning på alla nesspel de hade kvar så då shoppades det väl en drös med spel.
Så du har det alltså HELT NYTT??!

#11306  by Lampan

Bonomaul wrote:
Lampan wrote:Tror det var min farsa som betalade för mitt stadium events. Vet att det inte kostade så mkt. Clas olsson i insjön hade nån utförsäljning på alla nesspel de hade kvar så då shoppades det väl en drös med spel.
Så du har det alltså HELT NYTT??!
Hehe.. Hade det helt nytt då.. men det är ju en massa år sen oxå. =/

#11322  by Azox

Så nu är det bara halva kasetten kvar lr? :P

#11361  by Lampan

trasigt gammalt. nedå.. det är ok skick på det. manualen är då fin. å kartongen funkar då gott å väl i min samling.

#11987  by Tawny

Pålle1 wrote:Jag har sett stadium events pal versionen gå för hyffsat pris på ebay, kommer inte ihåg summan nu men över 100 dollar var det iallafall. Finns ett ntsc ute nu på ebay som ligger på över 500 dollar. Min extra kassett kommer antagligen hamna på ebay om jag ska sälja den
för helvete, sälj inte ut de fina spelen till utlandet!

god damit

#11988  by jalla

Tawny wrote:
Pålle1 wrote:Jag har sett stadium events pal versionen gå för hyffsat pris på ebay, kommer inte ihåg summan nu men över 100 dollar var det iallafall. Finns ett ntsc ute nu på ebay som ligger på över 500 dollar. Min extra kassett kommer antagligen hamna på ebay om jag ska sälja den
för helvete, sälj inte ut de fina spelen till utlandet!

god damit
Du får köpa de från honnom för ~700kr då :D

#11989  by Pålle1

Jag fick 160 dollar för mitt stadium events... tyvärr är ingen beredd att betal aså mycket här i Sverige för en kassett så det blir utlandet

#11992  by jalla

160? Damn, rätt mycket, själv för och vara Ebay.

#13207  by Tawny

om alla säljer ut alla våra spel till utlandet kan du nog förvänta dig mer än så för crappiga spel också

#13215  by jalla

Tawny wrote:om alla säljer ut alla våra spel till utlandet kan du nog förvänta dig mer än så för crappiga spel också
Kommer aldrig hända, det är bara någon spel som man "kan" sälja till utlandet, som t.ex:

- Mr. Gimmick
- Devil World
- Flintstones 2
- Stadium Events

Med "kan" menar jag att man får mera än om man säljer på t.ex Tradera. Tveksamt att nån från USA vill betala tusenvis av kronor för Lion King eller Aladdin bara pga. SCN code.

#13216  by Lakanman

R.C Pro-AM 2 borde gå att kränga utomlands me? Har bara sett det som USA / SCN

#13233  by Lakanman

R.C Pro-AM kanske sålde bäst i USA och Skandinavien så dom gjorde bara 2:an för dom? :)

#13238  by jalla

Yep, Pro Am 2 kom bara ut i USA och Skandinavia :) Jag skrev det faktisk på listan först, tillsammans med Hammerin Harry, men tog bort dom sen pga. jag är ganska säker på att du får mycket mer för dom 2, specielt Pro Am 2, om du säljer det på Tradera än på t.ex Ebay. Dock lite osäker på hur mycket Pro Am 2 hadde dratt inn om man listade den på Ebay.fr eller Ebay.de. Aldrig sett det till salu så jag bara gissar hehe.

Var lite osäker på om jag skulle ta med Flintstones 2 också. Dom 2 senaste på Tradera blev såld för typ 900kr (~$130). Senaste PAL jag så på Ebay blev såld för $78. Riktignog PAL-A, men tror inte du får mycket mer för PAL-B versionen där.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &rd=1&rd=1

Instagram #sndb.se