• Minns ni första gången ni spelade NES?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#46400  by WERY

Då var det 1987. Vi fick den 2 år för sent o då hade redan det 4 bros spelet kommit ut

#46514  by Luzur

4:e SMB? ja menade det första. :)

#46550  by WERY

Vet det men när vi fick ettan hade redan det fjärde kommit ut

#47211  by likeguitars

Jag och brorsan lyckades på nåt vis få låna ett nintendo av en snubbe som brorsan kände. Vi fick det levererat i en plastkasse och vi lirade devil world. Kommer ihåg att ägaren hittade nån liten repa på enheten när vi lämnade tillbaks det och han blev sur för det. :lol:
 #56337  by Heartman

Førsta gången var julen 1991 eller 1992 standard paket med Super Mario Bros. En var fast i veckor framøver. hehe

#56339  by rogerxy

Är rätt säker på att det var hos mina kusiner på deras heltäckningsmatta nere i källaren. De hade spel som Ice Climber, Excitebike, Kung Fu & Popeye (exakt dessa kassetter äger jag idag eftersom jag fick dem när de tappade intresset)
Last edited by rogerxy on 12 Mar 2008, 12:54, edited 1 time in total.

#56341  by HighChaparall

Första gången jag spelade NES, var hos min tremänning i hennes åttiotalsinspirerade källare. Vita väggar och en vit soffa, en vit Tv-bänk med NES och en gammal god Philips TV. Spelet vi spelade var Super Mario Bros/ Duck Hunt. Johanna, som min tremänning heter, instruerade mig snabbt om hur man spelade, sedan körde vi igång. Jag minns den klassiska musiken och njuter av den än idag. Sedan provade vi duck hunt. När vi sedan gick upp och fikade, så tog de vuxna över, och spelade "vuxenspelet" i form av Rush 'N Attack. Det fick inte vi spela, för det var för våldsamt.

Ganska ironiskt, om man tänker på vad barn i 6-årsåldern inspireras av idag. :P

Ja, det var min första NES-upplevelse. :)

#56361  by Lalle-Man

första gången ja spelade nes kommer ja faktiskt inte ihåg.. men ja kommer ihåg att ja satt i soffan me min syrra (å kanske några mer) å så kom morsan in för hon hade vart på plantagen å köpt ett spel ;) man va lagomt lycklig när man fick ett SMB 3 då ;) sen vet ja även att vi ägde ett NES tidigare i livet som blev stölet av nån stackars satanist.. till de kan ja bara komma ihåg att vi hade paper boy.. (men ja vet att vi hade fler spel)

#56437  by Frezy_man

Kanske har svarat tidigare i tråden, orkar inte kolla.

Ja var vældigt ung førsta gången jag spela NES. Ærligt talat så minns jag inte. Mitt førsta NES fick jag nær jag fyllde 3 eller 4. Innan det hade jag spelat på grannes å kusinens NES. De førsta minen på titlar jag har ær nog fræmst mario 1. Men också GnG, Excite bike, Ice climber och turtles 1 och 2.

#56652  by Tawny

jag kommer ihåg hur en i klassen fick NES, han var den förste i klassen, och alla var hemma hos honom och tittade på när han o hans bröder spelade ice climber..

sen kommer jag ihåg när jag fick mitt egna nes 2 år senare och satt och nötte zelda2 och mamma satt och ritade kartor över slotten...

vi hade ju bara en tv givetvis :)

edit: fylle-stavfel

#56757  by Frezy_man

Tawny wrote: edit: fylle-stavfel
ah de e ju fredag!

Rita egna kartor... Det är hardcore det. Blir lite avis. Min morsa ritade aldrig några kartor =/

#56788  by Tawny

hon hade väl inget annat att göra när hon satt och tittade när jag spelade :)

Instagram #sndb.se