• Var köpte man PIRATSPEL på 80/90-talet????

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#362944  by Sol

Hehe.

Någon som vet var man kunde köpa: Bible Adventures? Ingen pirat men ändå.

Min kompis som hade det hävdade att hon köpt det genom Livets Ords Bokklubb men det verkar vara fel, de sålde inga spel. Någon annan (kristen) bokklubb ni känner till?
 #362961  by Smart Cat

Janone wrote:Thomas: Jag bodde på landet och vi fick aldrig besök av dörrknackare. :/
+1 på den.
Jag kommer från samma landet och jag har aldrig sett att det det kom hem någon och erbjöd sådana tjänster.
Har inte heller något minne att jag sett några räv eller andra kassetter back then.
 #362987  by rogerxy

Lantisen nes nerd har talat :good:

Ute i skogen hos mej så fanns det aldrig några piratkassetter i omlopp, bortsett från de min kompis (vars far var sjöman) hade. Nä man fick vackert köpa original eller låna av kompisar. Handlade inte ens begagnat då vi inte hade nån sån affär heller
 #362993  by Ufouria

Är det möjligt att man kan ha köpt piratkassetter på t ex Kanarieöarna eller andra då populära resmål?

Någon som vet vart räven kassetterna kommer ifrån. putte55 på tradera säljer alltid en massa sånna.

Pappa var oxå sjöman, men långt innan NES:ens tid, t om innan jag var född. Vad gjorde de på sjön egentligen.. det har jag alltid undrat. :-k Gjorde de affärer på andra sidan atlanten eller? Kanske affärer i bananstockarnas land. Minns nämligen den där bananstocken som han skulle ta med sig hem men den "dog" på resan. :cry:
 #363112  by Pinge

om han säljer dom så kommer dom tydligen från Tidaholm :lol:
 #363780  by Pinge

som svar på frågan i Rubriken:

man beställde fån kopierade kataloger från "skumma" företag, denna scan kommer från ett som kallade sig "America"

edit: fyndpris! :yes:
 #363786  by smid

Kinesiska tecken kan förekomma :birdo:

Det ansågs väl vara fyndpris, mindre än 50 kr per spel. Trist när man började spela dock :lol:
 #363789  by Mango

Många av piratspelen är ju ändå helt OK. Super Mario Bros, Ice Climber, Balloon Fight, Pinball mfl är ju nästan exakta kopior av originalen. Och även om bara 10 av 50 spel skulle vara bra så var det ju säkert värt sitt pris back then :)
 #363863  by Pinge

jag scannade den i en katalog jag har! du e välkommen till Hjo för att bläddra i den! :)

eller så scannar jag den ngn dag snart... men det råder ju självklart strikt utskrivningsförbud isf! :yes:
 #363894  by smid

Blir nog inte speciellt snyggt om man skriver ut scannade papper som är hålade, det skulle vara för eget bruk :D
 #363926  by Janone

Fråga 1. Vilket kaffe som två normalväxta män ska dricka tar 3 timmar ett brygga?
Fråga 2. Eller är det mängden som tar sådan tid? Dricker ni två större mängder kaffe än gemene man?
FrågorFrågor!? :S
 #364013  by Pinge

sol: hoppas kunna scanna den åt dig idag, om ni andra e snälla kanske ni får se ngn mer sida också!

janne: efter tre timmar har kaffet hunnit "olja" till sig lite, precis som sol vill ha det! :)
 #364064  by Sol

Bränt pizzakaffe bryggt vid 8.30 på morgonen, serverat på eftermiddagen = bäst! :roll:

Idag fredag? Du har 2 timmar på dig!
 #364065  by Pinge

jag fastnade 1tim 20min i telefon med en annan spelnörd förut... så man kan säga att det sket sig med scanningen :P
men iofs kanske jag smyger upp och scannar när frugan ska sova.... men no promises
 #366285  by Sol

PS1-kopior? Ärligt? Visa!

NES/Famicom-kopior tycker jag egentligen inte att det gör något så länge det är gamla spel folk har rotat fram men kommer de utifrån (det verkar finns sjuuuuuuuuuukt mycket spel som fortfarande säljs i Kina/Ryssland) som import är det hellöjligt att sälja dem. Sen kan väl folk samla på NES-kopior men knappast till PS1...
 #366421  by Skogur

Fy vad jag hatar pirater där det står ex.700 in 1 och så är det typ 50 spel som går i loop fast kanske med ett annat namn och en slarvig spriteförändring. Finns lite piratkasseter här hemma som tydligen var köpta i en loppis.
 #374610  by Luzur

en kompis till mig var upp till Sundsvall till nån kille dom fått tag i via gula tidningen.

men minns inte vad för spel han köpte.

Instagram #sndb.se