Något som dock talar FÖR
Kirby är ju att man kan spara, och slipper köra samma banor varje gång

Man kan tröttna, vänta några dagar/veckor och sen fortsätta där man var. Om man däremot behövde börja från början varje gång så håller jag med om att det skulle bli jobbigt att spela från start till slut.
Jag tyckte väldigt länge att
Zelda1 var otroligt överskattat. Jag förstod som inte varför folk kunde tycka om det. Men ju mer jag har spelat desto roligare blir det, så jag är väl några månader sen att skriva i en sån här tråd

Det är inte heller nostalgi som talar då för jag spelade bara tvåan ett fåtal gånger då jag var yngre. Samma med
SMB1 som jag däremot spelade väldigt ofta. Bara okej först men på senare dagar har jag insett hur genialiskt det är (jag sög ju på att skriva om spel jag FORTFARANDE tycker är överskattade

)
Metroid vill jag såga! Inte för att man inte hittar vart man ska eller att man inte kan skjuta neråt, utan att man inte börjar med fullt liv om man dör! Det jobbigaste är att stå hur länge som helst och fylla på liv, spela i 2-3 minuter och sen klanta sig och ramla ner i nån lava och måsta börja om. Spelet hade varit oändligt mycket roligare om bara denna lilla grej skulle varit annorlunda. Om det är något knepigt ställe hinner man nästan glömma hur det var medan man står där och matar på samma fiender om och om igen för att fylla på liv. Nä jag föredrar 2:an på gameboy alla dagar i veckan
Kid Icarus har jag inte spelat tillräckligt mycket för att ge ett slutgiltigt utlåtande, men kontrollen tycker jag är rätt värdelös och på första banan förstör det ganska rejält. Vi får se om jag ändrar uppfattning då jag tagit mig längre i spelet