• Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#141136  by Chefren

Jag ville egentligen inte gnälla. Ville bara avreagera mig frustration över hur orättvist livet är!
 #141165  by Chefren

Jaha. Var inte riktigt min tanka att det skulle vara en likadan som den andra, men kör på :good:
 #141166  by Chefren

Varför ska vissa NES-spel vara så jävla orättvisa?

Satte mig nyss och spelade Willow. Efter andra staden sprang jag ut i skogen, letade upp statyn, in i grottan, hittade svärdet och allt. Dödade bossen. Men sen ska man tydligen gå ut ur grottan själv? Varför kan det inte bara vara som i Zelda att man hamnar vid ingången automatiskt? Nåväl. Efter att ha letat efter utgången i hundra år kommer det fram en jävla zombie, förvandlar mig till en gris och dödar mig. Jag får börja om i stan med stats och saker som jag hade innan jag lämnade staden från första början!

VAFAN?
Varför kan man inte få ha det klarat?
Varför skickar dom inte ut mig ur grottan direkt?
Varför ska det vara så enformig grafik så att det är snudd på omöjligt att orientera sig?
Varför göra såhär mot spelaren?
Så jävla orättvist!

Jag lär fan inte spela det skitspelet på ett tag, det är en sak som är säker!

PS. Är det någon som har klarat det här spelet? Blir det bättre i längden? Tycker ändå skogspartierna var lätta att hitta i och då var det faktiskt ett rätt kul spel!
 #141168  by Snutteliten

Du é int den första o int heller den sista att råka skapa en tråd om samma sak.
Modsen måste ha lite att gör förutom att låsa trådar. ;)

Edit: såg att han re-posta i den andra tråden nu.
 #141257  by Chefren

När man möter en polare så höjer det ju bara förnedringsfaktorn! \:D/
 #141289  by Pinge

dom flesta spel känns nog ganska orättvisa om man är en dålig spelare :lol:

och jag talar inte om egna erfarenheter!!
 #141297  by Faxandu

Yoshis Island DS

Så grymt störigt att lyssna på Yoshis krystande så fort man hoppar eller "svävar", så äckligt stöööörigt! Man skulle vilja kunna stänga av hans jävla läte, samma sak gäller alla nyare Mario spel, Mario ska låta o skrika såfort man hoppar.
 #141307  by Chefren

Haha. Ja det har du ju rätt i men i fallet ovan så är det ju inte bara mitt fel!
 #141804  by Chefren

Jag kanske är full men jag har fan prövat 10 gånger att ta blåa bommerangen i zelda nu! Jag är så jääääävla trött på blåa bommerangkillarna och idioterna i hörnen
 #142303  by elektronhjarnan

En sak jag retar mig på är smartbomberna i Gradius.

De kommer ju (nästan) bara där de inte behövs. Varför dyker de upp på samma ställen varje gång? De hade varit mycket mer användbara, i alla fall potentiellt, om de hade slumpats ut lite då och då i stället för vanliga power up-kristaller. Eller allra bäst vore förstås om man hade kunnat få välja själv när man ville fyra av dem.
 #142413  by Chefren

Typ som i castlevania på första banan i första rummet. Varför i helvete lägga en "smartbomb" i slutet av första rummet, där det inte finns en käft som dör av den?
 #142422  by Pinge

chefren: det är för att du ska bekanta dig med fenomenet (lite som en tutorial)! :yes:

och om du väntar så dyker det nog upp en fladderlapp som du kan döda med den! :)
 #142424  by Chefren

Men hur ska man veta vad den gör om det inte är några fiender på skärmen? :-k
 #142487  by Nagai

Ska vi snacka orättvisa i Nes-spel?
Kolla bara Captain Planet alla vapen man har delar samma jävla kraftmätare :evil:
Råkade faktiskt paja spelet, det går starta det men det går inte att spela på det :roll: \:D/
 #142608  by Smygarn

En grej jag blir förbannad över är när Soda Popinski slår ner little Mac i Punch Out.. Hans garv är sååååå fruktansvärt irreterande :evil: :evil:
 #142666  by instinqt

Jag blir förbannad av konceptet att när man går in i fiender så dör man...av att gå in i dem. Det kan vara en harmlös liten Goomba som bara råkat fastna mellan två gröna rör...den "mindar sina egna affärer" och vips så kutar du igenom den och tar skada. Borde inte Goomban ta minst lika mycket skada och bara dö rätt och slätt?

Eller ta ett ännu mer irriterande exempel, nämligen Castlevania. Där går det så långt att om en fladdermusjävel/fågel/brödsmula flyger in i din fotsula flyger du 1,5 meter bakåt. Vad i...? Vad säger Newtons lagar om att en kropp som väger ~0,0001-0,2 kg och färdas i ~5 km/h lyckas flytta en kropp som väger kanske 80 kg 1,5 meter bakåt i en högre hastighet? De säger: "Haha...roligt teori, men nej".

Jag har testat att gå in i katter/hundar/gosedjur många gånger och aldrig har det resulterat i att jag blivit skadad och/eller flugit 1,5 meter bakåt.

Instagram #sndb.se