Varför ska vissa NES-spel vara så jävla orättvisa?
Satte mig nyss och spelade Willow. Efter andra staden sprang jag ut i skogen, letade upp statyn, in i grottan, hittade svärdet och allt. Dödade bossen. Men sen ska man tydligen gå ut ur grottan själv? Varför kan det inte bara vara som i Zelda att man hamnar vid ingången automatiskt? Nåväl. Efter att ha letat efter utgången i hundra år kommer det fram en jävla zombie, förvandlar mig till en gris och dödar mig. Jag får börja om i stan med stats och saker som jag hade innan jag lämnade staden från första början!
VAFAN?
Varför kan man inte få ha det klarat?
Varför skickar dom inte ut mig ur grottan direkt?
Varför ska det vara så enformig grafik så att det är snudd på omöjligt att orientera sig?
Varför göra såhär mot spelaren?
Så jävla orättvist!
Jag lär fan inte spela det skitspelet på ett tag, det är en sak som är säker!
PS. Är det någon som har klarat det här spelet? Blir det bättre i längden? Tycker ändå skogspartierna var lätta att hitta i och då var det faktiskt ett rätt kul spel!
Ones who has not triforce can't go in.
"Den som tvekar får runka!" - WERY