• Rengöring av Connector?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#31908  by Ufouria

Så man ska alltså gratinera den en stund oxå. :) Vilken temp på ugnen, runt 100 grader eller?

#31915  by Widar

Sanna wrote:Så man ska alltså gratinera den en stund oxå. :) Vilken temp på ugnen, runt 100 grader eller?
Jag körde på 125 grader i 8-9 minuter. :)

#31944  by Andante

bUs wrote: Jo, dom nya är rätt tighta, men det kanske funkar bra om man tar ett spel man inte är så rädd om och stoppar in det i den nya connectorn och låter det vara där i typ en vecka? Då kanske connectorn blir lite lösare...
Men sliter det så mycket på spelen egentligen? Blev lite nojjig nu eftersom jag ska fixa connectorn på min konsol...

#31946  by Bonomaul

Nej, det sliter knappast inte nämnvärt. Men det kan vara jobbigt att sätta i och framförallt dra ur spelen (iaf om man har träningsvärk, alternativt någon form utav ledsjukdom).
 #49649  by likeguitars

Jag försökte att fixa ett gammalt nintendo genom att göra rent connectorn, efter mycket trixande och kokande så blev resultatet ändå ganska kass. Så jag köpte en ny connector och pillade in den. Den nya connectorn funkar bra och jag behöver inte trycka ner spelen för att få igång dem. Men grejen är att när jag trycker ner spelen som de skall vara, då startar de inte alltid och jag får grå skärm osv. Nån mer som haft liknande symptom? :roll:

#49690  by Anders

Ja, jag hade ett NES som betedde sig på samma sätt.

Apropå det här med kokande så har jag försökt med det några gånger, men resultatet är inte helt perfekt. Dessutom känns det som att effekten är ganska kortvarig ibland.

#49698  by bjomark77

Har haft problem med nya connectorer. Köpte 5 st, 2 av dem som kom hem var defekta, skadade kontaktytor. Skickade tillbaka en. Men fick aldrig någon ny, då dem inte kom fram till butiken, (sa dem.) Dem andra tre har haft samma symptom som du skrev, grå/vit skärm.

Så jag har gått över till att rengöra dem på mitt egna lilla sätt, och inte haft något problem sedan dess.

Instagram #sndb.se