Page 10 of 14
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:07 Jun 2011, 09:56
by Nils
Försening...
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:27 Jun 2011, 19:43
by Nils
Battle Kid hemliga lösenord!
Musik Spelare:
Boss Rush Mode:
Hemlig bana:
Version 1.100 Special bana (finns bara i denna version):
Hackprogram:
Sådär! Egentligen får man dessa lösenord när man klarar spelet på högre svårighetsgrader. Detta tar dock ett halvårs övande

Do it the easy way! Cheat!
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:01 Jul 2011, 15:43
by Nils
Yttligare ett hemligt lösenord! Man får det bara om man klarar det på Unfair!
IAMHAX0R
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:01 Jul 2011, 15:48
by segasonic
Samla gärna alla koder i samma inlägg, då slipper man att leta.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:14 Jul 2011, 09:46
by Kreese
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:14 Jul 2011, 09:49
by Ufouria
Det såg nästan roligare ut än det första.
Är inte gubben lite lik Airraider?
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:14 Jul 2011, 14:15
by Nils
That´s right. Gubben jag har är The Kid från IWBTG. Han är inspirationen för Timmy i BK!
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:14 Jul 2011, 19:47
by segasonic
Är inte du Timmy, Nils?

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:14 Jul 2011, 20:05
by Nils
Är inte du Bengt, Sonic?
Hittade ingen bra Timmy sprite om det var så du menade. Så jag valde THE KID/GUY!!!
EDIT: Är det en fail igen?

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:15 Jul 2011, 09:11
by Pinge
Nu kan vi återgå till ämnet!
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:16 Aug 2011, 22:37
by segis
http://sivak.nintendoage.com/BK2-demo.zip
Demo på battlekid 2
ska lägga in det på mitt powerpak sen och se hur det går

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:17 Aug 2011, 00:10
by Nils
Körde igenom hela grejen. Riktigt svårt ju! Dog 51 gånger tror jag. Inget som hindrar mig från att speedruna det dock!
Ännu ett mästerverk av Sivak. Tycker dock att wall-jump kontrollen känns lite avig. Känn för er själva.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:17 Aug 2011, 07:56
by Kreese
Sivak wrote:I finally put together a demo of this thing.
Included is the intro stage, the main base, the first boss, and a bit of the caves that follow. After you reach a pit, you can drop down and the game will end and reset.
You can play on either normal or easy difficulty.
Also included is a very short game engine demo stage. This stage just shows off sample rooms of the abilities and gameplay elements.
http://sivak.nintendoage.com/BK2-demo.zip - Here is the file
Tråd på nesdev:
http://nesdev.parodius.com/bbs/viewtopic.php?t=8044
Verkar helt ok. Men seriöst, är det inte dags att Sivak tar hjälp av någon som gör musiken? Maken till tjatigare och enformigare låtar får man leta efter. Han skulle fokusera helt på kodningen och ta hjälp av musiker och grafiker. Då skulle hans spel kunna utvecklas mer i framtiden.
Jämför med "Super Bat Puncher" där Blitz Lunar gjort musiken och miau koncentrerat sig på kodningen. Ett helt klart bättre resultat.
Spelet är så sjukt snabbt i NTSC läge. Ingen acceleration i hoppen (gravitation). Skulle Sivak bättrat på detta skulle spelet fått mer känsla.
Nog med klagande. Kommer såklart skaffa detta. Vilken färg kommer carten ha tror ni? Jag har redan listat ut det.

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:17 Aug 2011, 11:14
by Nils
Det kommer nog vara blå

Men själv tycker jag att "ingen acceleration" gör så att man rör sig kvickare och att det passar in i spelet. Men wall-jumpen var avig tyckte jag. Man måste släppa A för att greppa tag i väggen :S
Jag tycker musiken är catchy. det är ju inte en 5-sekundersloop liksom. It´s stuck in my head. Dun-dun-dun-den-dun-dun-Dun-den-dun-dun-dun-dun-don-dun-dun-din-dan-don-din-dan-dan-dun-don-dan.

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:17 Aug 2011, 12:34
by Jedvard
tänkte införskaffa ettan snart...har aldrig spelat det men det verkar kul och så vill jag spela det innan tvåan

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:17 Aug 2011, 16:59
by Kreese
Airrider wrote:Det kommer nog vara blå 
Jag tippar på :

Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 11:51
by e5frog
Grön - varför ändra på ett vinnande koncept.
Finns inte ettan till PowerPak...? ;-)
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 19:00
by Nils
Jag PMade Sivak och frågade om kontraktet med Retrozone gjorde så att han inte kunde dumpa ROMen.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 19:10
by Pinge
han vill såklart inte ha det dumpat fattar du inte det?? han tjänar ju pengar per sålt spel
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 19:14
by Nils
Men det blir mer känt. Och personer med NES köper såklart kassetten.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 22:24
by Kreese
Dumpat? Det är ju han själv som gjort spelet... Det är ju han som gett Retrozone tillåtelse att sälja hans spel. Han behöver ju inte dumpa spelet. Han har ju redan spelet i sin dator som han kodat spelet på.
Självklart vill han inte släppa rommen. Kanske gör han det om några år när den ändå inte säljs, efterfrågas på kassett. Men i dagsläget så lär det ju gå ganska bra. Undrar hur många ex. som sålts...
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:18 Aug 2011, 22:44
by e5frog
Retrozone säljer ju RetroPak, de kunde släppa en ROM som bara går att spela på den. ;-)
Det är förstås inget knepigt alls att dumpa den på egen hand - om man vill - det går ju tom att göra genom ljudutgången om man är lite händig och har möjlighet att köra dump-programmet.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 08:07
by Kreese
Sivak har släppt en ny video. Här är alla:
Sivak wrote:Well, I figured I'd throw this out there. I've decided to go at it again.
http://www.youtube.com/watch?v=bBz4AX1tmsM - Here's an engine demo video that I put together on 8/6/10
http://www.youtube.com/watch?v=dlfqN92v7Xo - Video from 8/29/10 showing off the first area and boss.
http://www.youtube.com/watch?v=HNrsYjvLp88 - Video #2 from 10/17/10 showing off 3 other sectors
http://www.youtube.com/watch?v=tl9CsEpZ9Xw - Video #3 from 4/9/11 showing new features and another area
http://www.youtube.com/watch?v=CBxmswDIiLk - Video #4 from 7/14/11 showing the intro stage and preliminary cutscenes.
http://www.youtube.com/watch?v=-AaC7-SjOb8 - Video #5 from 11/18/11 showing a status, manual, and label preview
This time around, I'll have some new skills, and more types of blocks such as ice and conveyors and such.
Thus far, I've got a basic room format loading. The nice part about doing this a second time is I'm accounting for bank switching and compression from the getgo. Whee!
***Just a note, there used to be screenshots here. I purged them as most of them are broken links and were just preliminary stuff anyway.***
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 10:47
by BelfegorC4
Synd att det är samma hoppfysik.
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 11:54
by Kreese
Ja det är trist att han inte uppdaterat den. Det behöver ju inte vara mycket, men lite mer känsla/gravitation skulle ju inte skada.
O andra sidan skulle han ju kunna göra fler spel som baseras på samma kod, men i en annan stil. Battle Kid ska ju på nått konstigt sätt vara så.
Vad tyckte ni om etiketten då? Snygg som tusan men har Timmy bytt kön?
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 12:48
by e5frog
Etiketten? Var då?
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 12:53
by Kreese
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 13:09
by e5frog
Inte tokigt alls, han porträtteras väl som en långhårig tonåring eller nåt, han har nog inte klippt sig sen senaste äventyret.
Flintisen verkar tycka att håret luktar illa iaf. ;-)
BK2 Mountain of Torment label.png (818.04 KiB) Viewed 11365 times
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 13:27
by Kreese
Hmmm. Nu när jag kollar igen så håller jag med. Tyckte först han såg lite tjejig ut.
Jäkligt snyggt tecknat!
Hmm påminner Timmy inte lite om "Brother of Bros"?
Re: Battle Kid - (1 & 2)
PostPosted:19 Nov 2011, 13:29
by rogerxy
Så ska ett omslag se ut! Inte som det asfula till 1:an som såg ut som "Terrence & Philip" från "South Park"