• Battle Kid - (1 & 2)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#266259  by Pinge

Jag har lovat bort min kassett till rogerxy!
sorry,
 #266874  by Kreese

Hypen byggs upp av att det är ett av de coolaste spelen som gjorts. Det är bra kodat och snyggt! Det enda jag stör mig lite på är själva "fysiken". Jag hade hellre sett lite mer likt Super Mario stil på gubben i luften när man hoppar.
 #266888  by Viktor

Ja, jag har inte testat spelet men det är det jag reagerar på mest som ser lite amatörmässigt ut, men det kanske känns bättre att spela än det ser ut... Känns inte som det borde vara programmerarens kompetens som begränsar i alla fall, lite hoppfysik är inte svårt att peta in i jämförelse med att koda resten av spelet :-k
 #267470  by Kreese

Jag tror att han valt att ha sådan fysik på gubben med flit. Ser som sagt ingen anledning till att han skulle klara av att göra den annorlunda om han velat...

Spelet har ju inspererats mycket av "I wanna be the guy" som finns att ladda hem till PC gratis:
 #267861  by Leopardkungens

Såg ju ut som samma spel, var inte till och med musiken densamma i början? Är det Sivak som gjort det spelet också eller? Känns ju rätt tråkigt om det inte är det, då har han ju bara copycatat ett annat spel.
Vill gärna köpa BattleKid men jag tycker det ser förjäklans svårt ut bara, vad tycker ni som provat det?
 #267890  by Pinge

trial and error!
men det är kul.. tror det är snäppet lättare om man kör på en pal-maskin då det inte går lika fort!
 #268021  by Ufouria

Kreese wrote:Spelet har ju inspererats mycket av "I wanna be the guy" som finns att ladda hem till PC gratis.
Ser väldigt lätt ut! 8)

Finns en längre version här:
http://www.youtube.com/watch?v=uvL3Vxn1 ... re=related

Bra musik och kul att de olika delarna är baserade på andra spel, t ex Ghost n goblins, Mike Tysons PO, Bionic Commando....

Edit: Part 2 - Castlevania, Metroid, Mega Man mfl.
http://www.youtube.com/watch?v=zYShEK1w ... re=related

Edit 3: Spelet är ju helt underbart! :D

Edit 4: :lol:
The Moon. :birdo:
http://www.youtube.com/watch?v=JlP91nQ5WSU&NR=1
 #304223  by Pinge

Tvåan har påbörjats! :)
klistrar in ett inlägg från nesdev
Sivak på nesdev.com wrote:Well, I figured I'd throw this out there. I've decided to go at it again.

This time around, I'll have some new skills, and more types of blocks such as ice and conveyors and such.

Thus far, I've got a basic room format loading. The nice part about doing this a second time is I'm accounting for bank switching and compression from the getgo. Whee!

A few screens:
Image Image
Image

I'm going to be working on the controls next. Hopefully it will be even better and easier this time around. I'm dreading doing ice blocks though. Those'll be hard to get working I'm thinking.
 #304630  by segis

Nice!! får försöka klara första spelet innan man skaffar 2:an ^^
 #304633  by Pinge

det kommer nog dröja väldigt länge innan tvåan kommer skulle jag tro!
 #312482  by Pinge

Nice!
jo jag har följt lite av hans inlägg på bl.a NA!

men långt kvar så att säga!
 #312565  by MXS

Många "nya" schysta Mega Man bandesign-grejer :)
Nämen ser bra ut, kanske att grafiken i slajmet och vattnet borde göras finare, såg lite stelt ut nu med bara en färg.. nån nyansskillnad eller ett "splash" i nerhoppet i vattnet kan ju vara nice.
 #312570  by Pinge

han nämner ju även bl.a vattnet inte är klart (eller klart är det, men inte färdigt :) ) iofs!
 #321657  by Pinge

Första området och första bossen i battlekid 2 finns det nu en demonstration på!
Vågar man hoppas på en release redan till våren? :o
Edit: efter att ha sett videon så måste jag bara säga att det ser bra ut...
 #321687  by Pinge

roger: den är du ju en ständig pessimist också! :)
 #323418  by tjibynn

ni som beställt Battle Kid... hur lång leveranstid är det ungefär?
 #332628  by e5frog

Här kunde ju vara lämpligt att skriva nu när det finns en tråd för det.

Jag dumpade rommen på mitt Battle Kid häromdan och gjorde det emulatorvänligt (det var samma header som på demot - kom jag på efter att ha kollat reda på det på annat sätt), så nu har jag det på PowerPak:en istället/också. Nu borde man ju nästan hacka det så att den laddade in och sparade senaste koden automatiskt... men men.
Jag har bara kommit till första bossen än så länge, någon ettrig blå blomma som skjuter taggar och har något rot eller vad det ska föreställa som dyker upp som en överraskning underifrån. Någon som vet hur många gånger man måste skjuta fanskapet? Får väl köra några rundor på PAL-maskinen istället - där det går i lite makligare takt...
 #332650  by Pinge

hehe, ja första bossen är inte helt lätt, det e ganska många träffar (vet ej hur många), blomman byter ju färg till röd när den har hälften av livet kvar.... jag la ner mitt spelade efter att ha gjort ungefär 100 försök på tredje bossen
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Instagram #sndb.se