Sådär. Printade ut 2 st kartonger på tryckeriet för 30 kr st (20 kr st gällde bara om man gjorde några fler). Gjorde två ex. 300 gr papper visade sig vara kanonbra i tjocklek! Även om det är lite tunnare så är det styvt nog!
Klippte med extrem försiktighet ut själva boxen...
Sedan har jag ju fått ett tips från e5frog att man kunde använda ett verktyg och dra i skarvarna på baksidan av boxen. Boxen måste då ligga på t.ex. en glasskiva som ska ha en liten skåra i sig. Då kan det bli något sånt här:
http://s1.postimage.org/bTlLi-582a8faf7 ... resize.jpg
Dock hade jag inte något bra att använda. Jag testade med en smal plast sak och en smal skåra mellan två skåpsdörrar. Det gick dock åt skogen. Den där utskriften sprack och det blev massa vitt i den. Tror att skåran var för tjock...
Det hela slutade med att jag vek kartongen mot bordskanten. Det gick bra till en början men när jag skulle vika ihop och limma kartongen så sprack färgen i skarvarna. Resultatet kan liknas med en sleten svartaserienkartong. Jag fyllde dock i det vita som blev med svart tusch. Då blev det skapligt. Vikningen blev lite ojämn och limningen var riktigt svår att få bra. Det slutade med att jag använde dubbelhäftande tejp.
Nu har jag ju en utskrift kvar. Ska se om jag kan fräsa något litet spår och göra ett liknande verktyg som e5frog hade gjort. Då kanske resultatet blir mycket bättre.