• Battle Kid - (1 & 2)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#259575  by Chefren

Riktigt snyggt! Det är såklart alltid sjysst att fråga men annars är det ju inte i vinstsyfte?
 #259590  by genne

jag tror personligen att det är lättare om en person fixar boxarna även om det inte blir så dyrt alla har inte ett tryckeri localt som är villiga att göra det.

Sen är jag tveksam till om 300g papper räcker det är varken styvt eller tjockt nog.
 #259601  by Kreese

Det är inte mig emot om nån tar tag i det. Jag orkar nog inte hålla i det tyvärr. Kommer testa att printa ut den på 300g papper. Jag läste på någon sida att deras pizzakartonger var numera på 340g http://www.aristo.se/SE/Catalog/_Aristo_pizzakartonger/

Så 300g kan ju inte vara jättetunt. Att trycka på riktiga kartonger och få "veckade kanter" ska tydligen kosta flera tusen i startavgift. Antar att det krävs att man tillverkar någon slags mall eller så...
 #259630  by Kreese

Fick svar på mitt pm via Nintendoage:
Interesting. The back looks good, though the front is just generics 'r us...

Version 1.100 is going to be coming after we sell off the remaining 1.000 ones. That one may even have updated art.
Men smart som jag var så glömde jag tydligen att fråga om det var ok att dela ut denna till er... Svarade till honom med just den frågan nu i alla fall.
 #260443  by Kreese

Japp det kommer jag att göra. Hoppas den fyller sin funktion i alla fall även om det kanske inte blir lika tjockt som en vanlig kartong.
 #263022  by Kreese

Sådär. Printade ut 2 st kartonger på tryckeriet för 30 kr st (20 kr st gällde bara om man gjorde några fler). Gjorde två ex. 300 gr papper visade sig vara kanonbra i tjocklek! Även om det är lite tunnare så är det styvt nog!

Image

Klippte med extrem försiktighet ut själva boxen...

Sedan har jag ju fått ett tips från e5frog att man kunde använda ett verktyg och dra i skarvarna på baksidan av boxen. Boxen måste då ligga på t.ex. en glasskiva som ska ha en liten skåra i sig. Då kan det bli något sånt här:

http://s1.postimage.org/bTlLi-582a8faf7 ... resize.jpg

Dock hade jag inte något bra att använda. Jag testade med en smal plast sak och en smal skåra mellan två skåpsdörrar. Det gick dock åt skogen. Den där utskriften sprack och det blev massa vitt i den. Tror att skåran var för tjock...

Det hela slutade med att jag vek kartongen mot bordskanten. Det gick bra till en början men när jag skulle vika ihop och limma kartongen så sprack färgen i skarvarna. Resultatet kan liknas med en sleten svartaserienkartong. Jag fyllde dock i det vita som blev med svart tusch. Då blev det skapligt. Vikningen blev lite ojämn och limningen var riktigt svår att få bra. Det slutade med att jag använde dubbelhäftande tejp. :)

Image

Image

Nu har jag ju en utskrift kvar. Ska se om jag kan fräsa något litet spår och göra ett liknande verktyg som e5frog hade gjort. Då kanske resultatet blir mycket bättre.
 #263025  by Pinge

vilket spel hör streckkoden till egentligen?
 #263033  by Kreese

Den där Ice Hockey kartongen jag fick av dig... :)

Man skulle säkert kunnat göra en egen streckkod om man orkat. Eller så kunde man skippat det helt kanske. :)
 #263045  by Pinge

jag hade nog skippat den helt!
 #263085  by Pinge

retroliv: vad ger du för ett ex? jag har ett kvar! \:D/
 #263116  by Sonefors

Ja det är inte mycket, haha! Har inte funderat på det så mycket, vill bara ha spelet. Har ca 30 spel som ska krängas här eller på tradden till veckan, återstår att se hur mycket jag får in för det. Men vad kan man tänkas ge, 300 eller nåt?
 #263183  by DavidBluBB

Surt att det inte kommer in i lager igen.

Jag känner mig skyldig när folk ligger ute med pengar hos mig. :(
 #263258  by tjibynn

lugnt för mig David... beställ när de finns o när du själv känner för`t
 #263266  by Pinge

det kommer nog förr eller senare... förra gången blev det ju senare :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Instagram #sndb.se