• Zelda eller Zelda II?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är sett till helheten bäst?

The Legend of Zelda
105
64%
Zelda II: The Adventures Of Link
60
36%
 #118638  by Pinge

Belfe: finns ingen karta i det numret!

den enda kartan jag minns är den som det snackades om för ett tag sedan, den som sitter i mitten av ett av klubbladen!

Det enda som följde med i NM var väl en Smb3 poster och en Street Fighter II poster, samt diverse reklam åså I guess...
 #120126  by ekan

Gixen wrote:Enligt denna karta heter den "The Path of Fire".

http://www.questforcalatia.net/Zelda3C/ ... le-map.jpg
är också rätt säker på att kartan finns med i ett nummer av NM. Skall kolla när jag kommer hem...
 #120598  by Gixen

Nr. 1 1991 finns den i, översatt dessutom. Ett par uppslag ifrån slutet (sid. 30-31).
 #122852  by crust

Aaaaru, inte det enklaste valet till en början. Men efter en stunds tänkande blev det helt plötsligt glasklart: Zelda II!
 #124247  by Smart Cat

Ja, ni kan babbla hur mycket ni vill. Det glasklara svaret på vilket det bästa spelet är går ju att utläsa ur staplarna längst opp på sidan...
 #124278  by Pinge

Smartkatt: :yes: *highfive*
 #124313  by Tawny

det enda rimliga är att de som röstat på zelda 1 helt enkelt läste fel och trodde de röstade på tvåan, kan inte se nån annan förklaring 8)
 #124823  by Gixen

Smart Cat wrote:Ja, ni kan babbla hur mycket ni vill. Det glasklara svaret på vilket det bästa spelet är går ju att utläsa ur staplarna längst opp på sidan...
Du får sluta diska dina glas med Svinto, katten. ;)
 #124979  by likeguitars

Jag brukar varva Zelda II ungefär en gång om året. Varje gång slås jag av hur jäkla bra spelet är. :good:, men Zelda I går ju inte heller av för hackor. Zelda I är ungefär som revolver och Zelda II är som vita albumet, om man använder Beatles-referenser. 8-[
 #125027  by Smart Cat

pinge80 wrote:Smartkatt: :yes: *highfive*
Apselut!
rogerxy wrote:Z2 närmar sej dock oroväckande :shock:
NOT THERE YET. :FU :badgrin:
iloveyoulikeguitars wrote:... Zelda I är ungefär som revolver och Zelda II är som vita albumet, om man använder Beatles-referenser. 8-[
Till viss del förstår jag vad du menar men jag skulle vilja höra dig utveckla den tesen lite mer.
 #125214  by elektronhjarnan

Zelda I är som en Big Mac som nästan precis legat så länge att personalen skulle slänga den men så fick man den i alla fall, i sista sekunden. Den är kall, förutom mittbiten, som nästan är ljummen fortfarande. Till den får man pommes frites som är sladdriga och vita, och osaltade. Förutom tre-fyra stycken kolsvarta bitar som legat alldeles för länge i fritösen men på något mystiskt sätt hamnat just i den frites-kartong man fick. Trots allt var det mat och man blev ganska mätt. Man vet ju att det borde kunnat vara rätt gott egentligen, om det inte hade legat och surnat så länge.

Zelda II är som den allra billigaste sortens snabbnudlar inköpta på ÖoB, som man äter råa direkt ur paketet. Man har inget att dricka till. I desperation över smaklösheten och törsten äter man innehållet i kryddpåsen också, men det skapar bara en ännu större törst och en känsla av att man skulle vilja vara var som helst och när som helst men inte just här och nu.

Om man kör skräpmatsreferenser.
 #125304  by nes_nerd_no_1

Va? Håller de här fånigheterna på ännu? Alla vet ju att det inte finns ngt rätt svar, då det är Zelda ALTTP som är det bästa Zeldat! :FU
 #125418  by snes_nerd

måste nog säga the adventure of link är de roligaste. inte bara för att de är den ända spelet i zelda serien som man kan hoppa framot i utan för att musiken är så jävla bra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se