• En personlig berättelse om när Super Mario 2 släpptes

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#96846  by Pinge

anledningen till våran glädje är at vi är nakna på underkroppen :D

och jag e fortfarande sugen på att sparka igång famicomet, om inte för en vända zelda II på fds (det riktiga Zelda) ;)

#96871  by Tawny

det är jätteannorlunda till fds..
annan musik, andra ljudeffekter, andra bossar, andra färger på slotten och levelsystemet är också helt annorlunda..
man får välja vilken man vill öka, men när man dör (game over) så hamnar alla nivåer på den som är lägst..
plus att det var lite svårare.. jag dog game over säkert 5 ggr när jag brukar klara det utan att dö alls..

#96880  by Vigdul

...plus att man inte fattar ett skit av vad dom i städerna säger.

#96882  by Tawny

haha ja det förstås :)

#96886  by Vigdul

Men allvarligt talat, är det verkligen så annorlunda? Det hade jag ingen aning om. Vi är det för bossar istället? Är melodierna helt annorlunda, eller är det bara andra ljudeffekter?

Eftersom jag inte har ett disc system så kanske det är värt att investera i famicom mini versionen till gba.

#96903  by Tawny

jag har för mig att det är andra melodier också..
det är nästan samma bossar, men i femmans slott är det den första bossen igen, dessutom är det han som är framför fejkväggen också (och inte en blå riddare)

#96938  by Pinge

Vigdul: vad ger du för ett disc system med zelda?!? (jag har två extra fds och många extra spel :) )

#97100  by Vigdul

Jag har inte ens ett famicom, så att skaffa ett disc system känns inte aktuellt för stunden. Men tack för erbjudandet.

#98089  by Gixen

rogerxy wrote:Hemresan går alltid fortare än ditresan när man åker nånstans, tycker inte ni det också?
Håller inte med. I mitt fall beror det oftast på att jag dricker öl på ditresan, och är bakfull på hemresan.... 8)

Men i nyktert tillstånd är det kanske så, vad vet jag....

#99644  by Vigdul

Jag ljög när jag (i första inlägget av den här tråden) sa att jag knappt använde mitt pingisbord under jullovet -88. Den här bilden bevisar motsatsen. (på soffbordet i bakgrunden kan man se mitt Intellivision).

http://img264.imageshack.us/my.php?image=pingiske5.jpg

#99731  by Vigdul

Copy_con wrote:
Vigdul wrote:En annan idé jag har till en ny tråd är att man ska kunna lägga ut sina gamla nintendo-teckningar från back in the days, om man nu har några. Själv vet jag att jag har ritat ett super mario-brädspel som jag har någonstans, en ofärdig serie där bl a mario, luigi, turtles och captain falcon från f-zero figurerar, och lite annan skit som jag inte kan minnas på rak arm.

Men det får bli när jag har tid att leta upp allt det här.
Nice! Jag har en bild på min "samlingspärm" -- där jag samlade allt som har med nintendo att göra -- av Goonies 2, och jag kommer ihåg att jag gjorde ett otroligt stort brädspel baserat på Metroid :D
Copycon, om du läser detta, gå hit:
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=4509

Instagram #sndb.se