Inlägg raderat 8) .
Last edited by Vigdul on 05 Sep 2011, 19:51, edited 4 times in total.
Moderator: Moderatorer
Vigdul wrote:Den här tråden dog dessvärre ganska snabbt. Tråkigt, jag som hade hoppats att fler nes-freaks skulle berätta historier från sitt förflutna...Min story hittar du här http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=4363.
Copy_con wrote:Ha ha! Kul! Det är ju som att köpa en bil innan man skaffat körkort, typ.Vigdul wrote:Den här tråden dog dessvärre ganska snabbt. Tråkigt, jag som hade hoppats att fler nes-freaks skulle berätta historier från sitt förflutna...Min story hittar du här http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?t=4363.
Precis som du köpte jag en kassett innan själva enheten :)
Damn! Släpptes det verkligen redan i april! Jag tyckte att jag ägt mitt NES i minst femton år när spelet ÄNTLIGEN kom ut :)
pinge80 wrote:javisst är det tråkigt!Jag har också letat bilder på mig själv... Det enda jag hittat hittils är ett kort där jag sitter och läser ett nummer av Joystick, en bild där mitt intellivision syns i bakgrunden, en bild där jag spelar fast det syns inte om man inte vet det för händerna+handkontrollen är ur bild, samt några bilder på spelkompisar jag hade på den tiden, bl a en där en kille står och håller i en adapter. Det är allt, konstigt nog.
jag tjatar på morsan varje vecka att hon ska leta reda på alla fotoalbum från 86-95 typ, så ska ni få se på bilder sen! för ngt måste ha fastnat när jag spelar tevespel...
pinge80 wrote:jag har nog redan berättat en del historier tror jag, men en jag alltid minns tillbaka med (skade)glädje på är när min Barndomsvän tommy tvingade ur alla ur rummet när han närmade sig jorden i To the earth, sen stod jag och hans brorsa och turades om att kika in i nyckelhålet, och till vår stora glädje gick det åt helvete för stackar Tommy som gav ifrån sig ett avgrundsvrål av sällan skådat slag, och det blev våran signal för att slita upp dörren och dansa in skrattandes ;)Den var bra!
Vigdul wrote:En annan idé jag har till en ny tråd är att man ska kunna lägga ut sina gamla nintendo-teckningar från back in the days, om man nu har några. Själv vet jag att jag har ritat ett super mario-brädspel som jag har någonstans, en ofärdig serie där bl a mario, luigi, turtles och captain falcon från f-zero figurerar, och lite annan skit som jag inte kan minnas på rak arm.Nice! Jag har en bild på min "samlingspärm" -- där jag samlade allt som har med nintendo att göra -- av Goonies 2, och jag kommer ihåg att jag gjorde ett otroligt stort brädspel baserat på Metroid
Men det får bli när jag har tid att leta upp allt det här.
Copy_con wrote:Grymt, om du har ork och tid får du gärna starta upp tråden så hakar jag på senare när jag har tid.Vigdul wrote:En annan idé jag har till en ny tråd är att man ska kunna lägga ut sina gamla nintendo-teckningar från back in the days, om man nu har några. Själv vet jag att jag har ritat ett super mario-brädspel som jag har någonstans, en ofärdig serie där bl a mario, luigi, turtles och captain falcon från f-zero figurerar, och lite annan skit som jag inte kan minnas på rak arm.Nice! Jag har en bild på min "samlingspärm" -- där jag samlade allt som har med nintendo att göra -- av Goonies 2, och jag kommer ihåg att jag gjorde ett otroligt stort brädspel baserat på Metroid :D
Men det får bli när jag har tid att leta upp allt det här.