• Mega Man 9

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#76170  by Widar

rogerxy wrote:För mej är det konstigt att inget "professionellt" företag ens _försökt_ göra ett nytt NES-spel.
http://www.retrousb.com/index.php?productID=156

Retrozone är inte stora, är bara en kille, Brian Parker, men professionella? Ja.

Mvh

#76173  by rogerxy

Jag tänkte mest på företag som Nintendo, Capcom, Konami osv :)

#76695  by jalla

Här är det någon flera bilder från spelet:

http://www.gamesradar.com/wii/mega-man- ... 5055938021

:)

Som Sanna sa tidigare, jag önskar också att dom gjorde et fysisk kopia av detta spelet än bara att släppa det som en download version :\ Jag håppas det också kommer til PS3 då jag inte har en Wii själv. Syrran har en Wii så jag får nog betala hon för att ladda ner Mega Man 9 där om det inte skulle komma till PS3 också.

#76737  by ZareZ

Är det bara jag som stör mig på att fienderna man har dödat kommer tillbaka ifall man går tillbaka?

Har för mig iaf att det är så på alla nes mega man spelen.

De hoppas jag de ändrar.

#76746  by Ufouria

Det har jag aldrig tänkt på. Jag går aldrig tillbaka i Mega Man spelen.
Att fienderna kommer tillbaks kan iofs vara lite bra om man är "låg i energi" och vill fylla på (genom att döda fiender och få energikapslar) innan bossen.

#76764  by Tawny

Sanna wrote:Det har jag aldrig tänkt på. Jag går aldrig tillbaka i Mega Man spelen.
Att fienderna kommer tillbaks kan iofs vara lite bra om man är "låg i energi" och vill fylla på (genom att döda fiender och få energikapslar) innan bossen.
aka "farma" :)
det är jävligt störigt om det är en svår fiende som puttar tillbaka en och sen kommer han tillbaks när man går fram igen

#76781  by Ufouria

Det finns väl inga svåra fiender i Mega Man spelen. 8)

I MM6 finns det iofs en störande fiende som kastar bollar eller skjuter (varvat) men den kommer inte tillbaks för det är en fiende man måste ta kål på för att komma vidare till nästa "skärm".

#77842  by MXS

Vad kul att dom ska släppa ett nytt Mega Man spel i samma stil som NES spelen, verkligen underbart! :)

Skulle ju vara ännu roligare om dom kunde gjort en NES kassett utgåva också! ;)

Om det släpps till Wii nu, är det bara som nerladdningsbart spel (WiiWare) då?
Eller kommer dom släppa det som ett Wii-spel också med box och allt?

#77844  by rogerxy

Men ge mej!!!

MXS: Enbart nedladdning tyvärr :(
Dock har jag lite lösa planer på att göra mej en egen cart och box

#77847  by MXS

Finns ju en sida (kommer inte ihåg länken nu)
som producerar egna NES spel i kassetter.

Där kan man även köpa tomma NES kassetter (även genomskinliga) och andra NES tillbehör för att ta fram egna spel.

Väldigt välgjorda grejer som ser 100% äkta ut.

Nån annan kanske känner igen länken?

#77941  by Wezper

Tyväär verkar inte musiken låta riktigt som bra som förr i tiden.
Men inget lär väl slå Wood Man o Chrash Mans musik :D
Men hoppas på det bästa :mrgreen:

#78061  by Phredreeke

Megaman 9 kommer tydligen inte bara till Wiiware, utan även till XBLA och PS Store. La inte så mycket märke till det innan (har ett Wii, men för att handla i Wii store måste man uppgradera till senaste firmware, och den låser ute fakesignad homebrew)

#91741  by Martin

Ballefjongbergaexpressen!

Frågan är om någon kommer att modda spelet och släppa det på cart. Sades ju att Capcom programmerade i NES-kod (därav begränsningar och glitchar).

Tyvärr är ju bara carten på foto ett fodral för press-cd:n nämligen...

#91743  by BelfegorC4

Vill inte ha!!

"Unfortunately, we weren't able to put the full game on these cartridges (the licensing and legal issues were a headache and not worth the trouble), but I agree, it would've been cool. Instead, these carts contain a small CD with artwork, game information and screenshots."

#91744  by rogerxy

Jo det stod ju på sidan att carten bara var ett fodral. Men vill lätt ha den ändå!!!

Att göra en egen cart borde ju inte vara så svårt så länge man får tag i MM9 som .nes-fil. Artwork finns ju redan & det finns ju ställen på nätet som gör custom carts

#91750  by duga

rogerxy wrote:Jo det stod ju på sidan att carten bara var ett fodral. Men vill lätt ha den ändå!!!

Att göra en egen cart borde ju inte vara så svårt så länge man får tag i MM9 som .nes-fil. Artwork finns ju redan & det finns ju ställen på nätet som gör custom carts
Jag vill ha oavsett.

Du menar att det verkligen är utvecklat med NES-devkit?

#91807  by Widar

Undrar hur länge det dröjer innan Asiatiska pirater har detta på kassett. :)

Jag vill ha MM9 CIB med fungerande kassett... skulle betala mycket för det.

#91845  by Kreese

Men som jag har fattat det så är det INTE programmerat som ett NES spel utan man använder den nya tekniken och så och gör det bara "likt ett NES spel".

Verkar ju lite jobbigt att de skulle göra det som ett NES spel och sedan fixa emulatorer till Xbox 360 och PS3. Wii verkar ju redan ha nån form av NES emulator så där är det väl inte några större problem.

Nåväl det är en riktigt cool samlarpryl detta i vilket fall som helst!

#91858  by rogerxy

Jag är ganska övertygad om att det finns ganska många som dregglar över att kunna köra detta på ett NES så det vore smått otroligt om ingen skulle konvertera till NES-format :)

#91866  by Bede

Är det nån som har nån idé om var man kan köpa det här "cd fodralet" med box ? :P Är väldigt sugen!
Edit: Missade visst att de bara gjorde 200 st :(

#91889  by Janone

Bede wrote:Är det nån som har nån idé om var man kan köpa det här "cd fodralet" med box ? :P Är väldigt sugen!
Edit: Missade visst att de bara gjorde 200 st :(
Nej det stämmer inte vad jag förstår.
journalister kommer få det där kitten,utöver det kommer 200 st säljas i deras webshop.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se