• Spelreklam i A4-format...

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#9063  by Den där Marcus

Hej flickor,

Jag köpte ett par reklamblad av Loopus häromdagen och ett av dem (RC Pro Am på framsidan och Ice Hockey på baksidan) hade jag faktiskt inte sett tidigare så nu är jag nyfiken på vad mer man kan ha missat. Har tagit en gruppbild (se länk nedan) som visar vad jag har. Förutom dessa så har jag sett Zelda (MXS som har). Någon som känner till ytterligare? De måste ju finnas fler än dessa...

http://www.marcusmedia.se/doc/14_olika_NES-blad.jpg

#9064  by Kreese

http://nes.kreese.com/reklam.php

Jag har inte lika många som dig, och du har alla jag har... Frågan är om det finns många fler? Kanske några till men inte så många tror jag.

Zelda 2 bladet hade jag i mitt skåp på högstadiet, gick och väntade på att det skulle släppas som en galning! När det kom sprang jag och köpte det... :) Vilka minnen alltså.

#9065  by jalla

Wow nice! Aldrig sett dom förut :)

#9071  by Bonomaul

Har för mig Rygar finns också..
Har ett par liggandes, fast vet inte vart.

#9140  by Stiv

Är det Zelda (det första du menar då Marcus) det har jag aldrig sett eller hört talas om... Det skulle vara kul att se bild på..

Men dessa 2 finns: Metroid med Rad Racer på baksidan samt Kid Icarus med Wild Gunman på baksidan.

#9153  by Riwallen

Loopus wrote:Åhhh.... mina fina reklamblad... saknar dem lite faktiskt! :cry:
Du skulle inte börjat sälja din samling herr Loopus

#9166  by Den där Marcus

Bonomaul wrote:Har för mig Rygar finns också..
Har ett par liggandes, fast vet inte vart.
Ja, det låter bekant nu när du säger det. Får för mig att jag sett det någon gång, någonstans.
Stiv wrote:Är det Zelda (det första du menar då Marcus) det har jag aldrig sett eller hört talas om... Det skulle vara kul att se bild på..
Det är precis den jag menar. Lägger in en bild här när jag kommer hem.
Stiv wrote:Men dessa 2 finns: Metroid med Rad Racer på baksidan samt Kid Icarus med Wild Gunman på baksidan.
Oh. Spännande. Har du dem? Bilder vore ju fantastiskt trevligt i så fall.

#10573  by Azox

Link wrote:Jag bjöd precis hem ett paket på tradera med lite reklamblad, får se vilka som finns med när den kommer hem.

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=34458699
Riktigt fint till bra pris!!! Hänger du på tradera ofta lr, auktionen hann bara vara upp en kvart? :P

#10575  by Link

Azox wrote:
Link wrote:Jag bjöd precis hem ett paket på tradera med lite reklamblad, får se vilka som finns med när den kommer hem.

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=34458699
Riktigt fint till bra pris!!! Hänger du på tradera ofta lr, auktionen hann bara vara upp en kvart? :P
Hehe, jobbar framför dator hela dagen så jag brukar titta in lite då och då :wink:

#11121  by Azox

Det skulle vara kul å veta hur många och vilka som kom ut?

Här är en lista jag har börjat på som jag vet som finns, sedan kan väll ni som vet fortsätta fylla på den om det fattas något. Skulle vara skoj och veta oxo i vilken ordning de kom ut? Någon som kan berätta något spännande om de här bladen annars? :P

Trojan
Xevious
RoboWarrior
Ghost N Goblins
Gunsmoke
Section Z
Super Mario 2 (Dubbel sidig)
Gradius
Top Gun
Cobra Triangle
The Adventure of LINK: Zelda II (Dubbel sidig)
Pro Am Racing / Ice Hockey
Castlevania
The Goonies

14st blad varav 3st dubbel sidiga. 15 spel.

#11122  by Bonomaul

Rygar och Xevious finns också.. det är de enda två jag kommer på för tillfället.

#11124  by Den där Marcus

Dessa två blad har Stiv bild på i tråden:

Metroid / Rad Racer
Kid Icarus / Wild Gunman

Och denna fanns det bild på i tråden (innan jag bytte webbhotell och inte orkade lägga upp allt igen):

The Legend of Zelda (dvs 1:an) - även den dubbelsidig

#11356  by Azox

Då ser listan ut så här följande då:

Trojan
Xevious
RoboWarrior
Ghost N Goblins
Gunsmoke
Section Z
Super Mario 2 (Dubbel sidig)
Gradius
Top Gun
Cobra Triangle
The Adventure of LINK: Zelda II (Dubbel sidig)
Pro Am Racing / Ice Hockey
Castlevania
The Goonies
Rygar
Metroid / Rad Racer
Kid Icarus / Wild Gunman
The Legend of Zelda

19st blad varav 5st dubbel sidiga. 21 spel.

#11359  by Azox

Coolt ville se den där bilden på Zelda igen tack!! :D

#11362  by Den där Marcus

Nu rör ju det här inte NES, men lite inom parantes kan jag nämna att det finns ett eller två såna här blad med Game & Watch-reklam också, men de har jag bara sett vid ett tillfälle någonsin. Det är RetroMike som har dem. Mailade honom för ett par månader sedan för att se om han kunde scanna in dem, men vi verkar båda två ha lyckats glömma det hela... Får maila igen tror jag.

#11366  by nes_nerd_no_1

Den där Marcus wrote:Nu rör ju det här inte NES, men lite inom parantes kan jag nämna att det finns ett eller två såna här blad med Game & Watch-reklam också, men de har jag bara sett vid ett tillfälle någonsin.
Jag har en av dessa iaf! En lista med alla Game & Watch som släpptes i Norden!

#51182  by Gsmhacker

1 Trojan
2 Xevious
3 RoboWarrior
5 Ghost N Goblins
6 Gunsmoke
7 Section Z
8 Super Mario 2 (Dubbel sidig)
9 Gradius
10 Top Gun
11 Cobra Triangle och Anticipation (på samma sida)
12 The Adventure of LINK: Zelda II (Dubbel sidig)
13 Pro Am Racing / Ice Hockey
14 Castlevania
15 The Goonies
16 Rygar
17 Metroid / Rad Racer
18 Kid Icarus / Wild Gunman
19 The Legend of Zelda (Dubbel sidig)

gjorde en liten uppdatering

19st (23 spel )

#51192  by Gsmhacker

jag börjar tveka på att rygar finns i a4 format ? eller finns det någon som har sett den ? bildbevis ?

#51193  by Bonomaul

Det är ju jag som påstått det, så jag antar att jag har sett den. Kanske till och med har den, men vet inte vart jag har de där planscherna samt mina gamla klubb-blad (nummer 1 som dd_markus vill ha t ex).

#51197  by Gsmhacker

Bonomaul wrote:Det är ju jag som påstått det, så jag antar att jag har sett den. Kanske till och med har den, men vet inte vart jag har de där planscherna samt mina gamla klubb-blad (nummer 1 som dd_markus vill ha t ex).
jo men dom är väll inte i a4 format ?

jag har

simons quest /rygar / solomons key / star force på en och samma (Dubbelsidig)

samt Mega man , dubbel dribble , track & field 2 , Life force , metalgear på en och samma dubbelsidig

obs ej a4 format

#51198  by Bonomaul

Vad är det för format på dem då?

#51290  by Gsmhacker

Bonomaul wrote:Vad är det för format på dem då?
21 x 44 cm

#51349  by Bonomaul

Skojar du? Är de så långa?

#82533  by Gsmhacker

upp söker , metroid och gunsmoke betalar äckligt bra :wink:

Instagram #sndb.se