Sådär... varv 1 check!
Det är ett bra och utmanande spel. Jag har som sagt kört det en gång och det kan vara kanske fem år sen... Jag är nöjd med att jag löste ut det med minimalt användande av tricks och knep. Kartan nån gång i början men annars är det typ all me!
Utmaningen var väl sådär dock. Det var först sjätte borgen som började stöka för mig, när de förbannade trollkarlarna kom in i bilden, eller var det sjunde? Men det är klart att det är väl få Zeldaspel som är svåra på det viset. Utmaningen ligger väl i mångt och mycket i pusslen och de var lagom kluriga. Nu klarade jag nog en del på minne (tex hitta nionde borgen).
Det klurigaste och eda grundandet var ju nionde borgen. Den var lite dryg... tog rätt många försök och lång tid eftersom jag fick springa runt i overworld och köpa nycklar till höger och vänster...
Ett par fun facts (imo) från barnen som var med delvis när jag spelade med stort engagemang:
Sigrid 20 månader var lyrisk i början av spelet och skrek ”DADA, BOBO, DODO” när hon såg i tur och ordning Link, den röda octorock och den blåa octorock. Man associerar till vad man själv håller närmst

Vidar 3,5 år trodde när Link blev röd att han hade blivit Mario
Sigrid fick sitta i mitt knä med hk2 när jag spelade och såklart i slutet av någon Borg när jag ska byta vapen lyckas hon trycka A+upp
Nåja. Kul spel! Ska testa på andra varvet, men jag vet inte om jag ids hitta allt...
är det helt och hållet utan ledtrådar?