Punch-Out!! är ett av mina favoritspel till NES. Det och
Megaman 1. Nu kör vi!
Mycket minnen. Spelade mycket hos två bröder. Dom hade det och
Ice Hockey! Tror det var där jag klarade spelet första gången. Jag har bara slagit Mike Tyson, som jag kommer ihåg, tre gånger. Första gången på domslut. Sen en gång på TKO och för något år sen på KO.
På den här tiden var även Mike Tyson lite av en idol. Han och Rocky. Både farsan och morfar har varit boxare, så man ryktes med. Såg många matcher. Farsan ville att jag skulle boxas, men det ville inte morsan. Det fick bli en kompromiss och jag började med brottning.
Idag gjorde jag ett försök igen med
Punch-Out!!. Allt flöt på enligt nedan och jag slutade spela när jag åkte på däng första gången.
Glass Joe
1.37.25, R1, TKO
Lite ringrostig. Inget flyt. Vet att man kan plocka honom på KO efter 42 sekunder. Fick ner honom, men han gick upp igen.
Von Kaiser
1.04.25, R1, TKO
Gick enkelt. Enkla stjärnor och enkla knockar.
Piston Honda
1.22.99, R1, TKO
Nästan roligast att möta. Enkla stjärnor. Tål mycket stryk. Visste faktiskt inte att man kunde slå honom i magen när han gör sina anfall - lärde mig det från Martin och Lirods video.
Don Flamenco
0.35.82, R1, KO
Vänster, Höger, Vänster, Höger osv. Enkel.
King Hippo
1.31.00, R1, KO
Inga konstigheter.
Great Tiger
1.31.00, R1, TKO
Smärtfritt.
Bald Bull
2.06.25, R1, TKO
Längsta matchen hittills, men lyckades avgöra i första ronden. Missade aldrig magslagen i hans studsattacker.
Piston Honda - returen
2.00.99, R1, KO
Kom lite i otakt inledningsvis. Sen rättade det till sig och han reste sig aldrig efter en rejäl magpumpare.
Soda Popinski
1.02.92, R2, TKO
Sänkte honom två gånger i rond ett och tre gånger i rond två. Tål mycket stryk. Har inga direkta knep mot honom.
Bald Bull - returen
1.33.82, R2, TKO
Gick ungefär lika smärtfritt som i första mötet, men tog lite längre tid.
Don Flamenco - returen
2.39.48, R3, TKO
Tråkigaste matchen. Ingen direkt rytm. Otroligt seg att få ner. Totalt sju nedslagningar innan han var ute. Höll på att gå till domslut, som jag hade vunnit överlägset visserligen.
Mr. Sandman
1.21.25, R2, TKO
Började trevande. Har glömt mycket av hans rörelsemönster. Det är egentligen som Bald Bull, fast lite rappare och med en specialare. Gick bra efter ett tag.
Super Macho Man
Här var det stopp, men det borde stått
2.54.00, R1, TKO. Gick sjukt smärtfritt länge. Två nedslagningar utan att bli träffad och på väg mot en teknisk knockout. Då hände det. En miss i koncentrationen och han sänkte mig. En gång. Två gånger. På väg tillbaka och ska avgöra precis innan ronden är över, men då slarvar jag och tar ut segern i förskott. Rondvila. Knockar honom direkt i andra ronden. Sen slarv igen och det är över.
Det gick nästan hela vägen fram till Mike Tyson på första försöket. Vet att jag behöver några försök på Tyson, men kändes som jag hittade flytet och kommer nog att fixa det igen.