Jag spelade igenom Killer Instinct som Glacius. Jag fattar verkligen ingenting

Det känns som att jag aldrig kan blocka och när jag försöker läsa mig till hur combosystemet fungerar blir jag mörkrädd. Att min CPU-motståndare dessutom bemöter mig med Ultra Combos som tar halva min HP i ett svep gör inte saken bättre. Jag skrev att det krävdes många continues i Samurai Shodown på Megadrive. Det krävdes ännu fler här vill jag lova, närmre 40 om jag inte minns fel

Återigen, jag tycker om fightingspel men är absolut inte duktig på att spela dem.
Grafiken är charmig på sitt sätt, däremot tycker jag att själva karaktärsdesignen är ganska anskrämlig. Jag drogs till Glacius för han påminde mig om isåkaren i 1080° Snowboarding men egentligen lämnade ingen något större intryck. När jag mötte Sabrewulf doftade musiken DKC2 (av förklarliga skäl) men det var mest pga instrumenten.
Nåväl, det är säkert roligare att spela mot mänskligt motstånd och det är trots allt det spelet köptes till i första hand. Dock måste jag ta ett nytt varv själv, jag drog ner svårighetsgraden ett eller två steg och möttes därför av ett icke-slut och ett "höj svårighetsgraden"-meddelande... vet någon vilken som är minsta möjliga svårighetsgrad?