Jag har inte heller funnit tiden att kolla igenom ert klipp tyvärr.
Jag tror jag kört igenom Nemo tre eller fyra gånger vid det här laget. Jag hade spelet när jag var liten och det påverkar nog mina känslor till spelet. Det sentimentala värdet ska inte underskattas!
Jag tycker att det är välgjort, både grafiken och musiken är bra. Kontrollen gillar jag också. Han kan dock vara lite trög ibland.
Upplägget är ju hur mysigt som helst, man spelar ett barns drömmar. Vem kan inte sätta sig in i att man drömmer att man blir vän med olika djur och får deras egenskaper, om en trollsk skog eller ännu hellre en leksaksaffär där man åker på ett leksakståg! Sen kan ju även den härligaste dröm förvandlas till en mardröm...
Jag kan hålla med i tidigare kritik att det kunde varit mer action tidigare i spelet än sista banan, man valde dock bort det för lite mer av en pusselapproach. Jag tycker det är ganska lyckat och ganska innovativt sätt att pussla, att leta efter nycklar.
Det är ett rätt svårt spel med tanke på att det uppenbart är ett barnspel. När jag var liten kom jag inte förbi vattenbanan, men det beror bara på stt jag inte fattade att man skulle in i ”grottan”. Jag kom till dörrn, men saknade alltid en nyckel. Det kan jag väl tycka var en miss i designen.
Jag mindes inte att spelet var vidare svårt förutom sista banan. Men när jag körde det med rakis och snot upplevde jag det som lite knöligt från huset/staden. Nu gick det i några öl den kvällen också iof, men ändå.
På sista banan ökar svårigheten rejält. Bossarna är väl inga jättebekymmer, men det är myyycket trial and error. Dock får man ju ett gäng extraliv på vägen. Jag måste dock nämna grafiken på den sista sträckan innan sista bossen, där man ser den växa fram i bakgrunden... wow!
Nej, jag är mer positiv än ni andra, men det var en av de största revanscherna jag fått i ett spel när jag klarade det här första gången..
Bra spel! Jag ger