Tro int´på mig, jag ljug ba´ /Kjelle P med Impalan

Moderator: Moderatorer

Svårt att veta hur man själv skulle göra om man totalt ledsnade på samlandet eller måste göra sig av med det mesta av någon annan anledning. Behöver man inte pengarna eller är i behov av att göra sig av med spelen så kanske man inte vill släppa spelen för ett mycket lägre pris än vad man gett för dem . Vill man dock bara bli av med "skiten" eller är i behov av pengar så kan man ju lägga upp dem på Tradera för 1:- utrop. Finns trots allt många som gör så fortfarande. Johnny t ex som var medlem här tidigare bestämde sig ju för att sälja sin samling och la ut spelen på Tradera med 1:- utrop (knappt ett halvår sedan som han sålde NES spelen på detta sätt). Tror iofs att han säkert fick det dubbla än vad han gett för spelen då de köptes innan priserna gick upp.
  Svårt att veta hur man själv skulle göra om man totalt ledsnade på samlandet eller måste göra sig av med det mesta av någon annan anledning. Behöver man inte pengarna eller är i behov av att göra sig av med spelen så kanske man inte vill släppa spelen för ett mycket lägre pris än vad man gett för dem . Vill man dock bara bli av med "skiten" eller är i behov av pengar så kan man ju lägga upp dem på Tradera för 1:- utrop. Finns trots allt många som gör så fortfarande. Johnny t ex som var medlem här tidigare bestämde sig ju för att sälja sin samling och la ut spelen på Tradera med 1:- utrop (knappt ett halvår sedan som han sålde NES spelen på detta sätt). Tror iofs att han säkert fick det dubbla än vad han gett för spelen då de köptes innan priserna gick upp.
 . Köpte på mig 13 exemplar förra året med A4/ svensk manual och finska manualer.
 . Köpte på mig 13 exemplar förra året med A4/ svensk manual och finska manualer. 

jag ska få minst 100  kassetter innan året är slut, har c:a 90 just nu
  jag ska få minst 100  kassetter innan året är slut, har c:a 90 just nu Samling :
  Samling :  Twitch :
 Twitch :  Youtube (med olika skolarbeten) :
  Youtube (med olika skolarbeten) : krille wrote: ↑06 May 2018, 13:56 vad är det för skillnad på min annons och den andra.Den största skillnaden är sluttiden. Nu har iofs inte den andra annonsen en optimal sluttid heller, men att ha sluttid på förmiddagen avråder jag starkt. Det kan även ha med säljarens övriga auktioner att göra. Samt det eviga lotteriet då många i regel använder minneslistan och struntar i att kolla liknande objekt innan det är dags att lägga bud.
Omega Supreme wrote:Den generella köparen på Facebook har dock för lite kunskap om marknaden för att kunna göra bedömningen vilka spel som brukar ligga i vilken prisnivå.Just så. Något man dock bör ha med i beräkningen är att det förmodligen finns fler samlare idag än för sju-åtta år sedan, som även du nämner. Fler samlare brukar i regel ge högre priser och om det då dyker upp spel som är ovanligt fina brukar det ju dra iväg, även på skräptitlar. Fast jag håller med om att det är lite twistat när man ställer enskilda titlar mot varandra.
 Fick för mig att den var något nyare än så. Ja jmf med då så har ju priserna stiget något enormt. Kommer så väl ihåg att de lite mer etablerade samlaren då (jag var nykomling) tyckte att 2000 kr för ett komplett Mr Gimmick var helt galet då Nes_Nerd_No1 vann det på Tradera. Little Samson kassett låg på 200 kr. HH komplett med A4-blad för tusenlappen.
 Fick för mig att den var något nyare än så. Ja jmf med då så har ju priserna stiget något enormt. Kommer så väl ihåg att de lite mer etablerade samlaren då (jag var nykomling) tyckte att 2000 kr för ett komplett Mr Gimmick var helt galet då Nes_Nerd_No1 vann det på Tradera. Little Samson kassett låg på 200 kr. HH komplett med A4-blad för tusenlappen.