Trots att jag tidigare sagt att jag inte hade några planer på att spela igenom Simpsons-spelen till GB ville jag testa Escape from Camp Deadly igen och vips så var det avklarat
Första försöket gick helt makalöst dåligt och jag fick Game Over redan på första banan. Under andra försöket började jag förstå mig på hur bumerangen fungerade och att fiender stundvis släppte hälsa efter sig . Då maxhälsa inte är inprogrammerat går det att fylla mätaren upp till 9 pluppar sen står det ett plus bakom som osynligt fortsätter hålla räkningen på hur många träffar du tål. Jag kom till slutet av Mt Deadly (näst sista banan) innan jag missbedömde ett hopp och således blev inlåst i briggen ännu en gång. Tredje gången gillt och det höll på att bli en No Death Run

Jag tog mig över varje vattenpassage och varje bottenlöst hål felfritt och även om jag tog ett par träffar här och där hade jag snabbt samlat ihop 9+ livspluppar. De sjönk aldrig under det och i slutändan hade jag även 8 extraliv. Dessa började dock rassla iväg när jag på sista banan tog för lite sats inför ett hopp och tog ett dopp. I sån där taskig NES-Metroidanda påbörjas varje nytt försök med minimal hälsa. Två ynka snedsteg för att ett liv skulle försvinna istället för mina självförtroendegivande 9+. Slutsträckan blev därför rätt jobbig. Om det inte vore för mitt misstag och i ett svep förlorad hälsa hade det sista rummet inte gett mig lika mycket besvär.
Likt Return of the Joker är det här ett riktigt kort spel, det tar kanske 20-30 minuter att springa igenom. Jag underskattade det här rätt mycket, det har ju ett rykte av att vara riktigt kasst och det ger inte ett bra första intryck. Jag skulle inte kalla det bra men absolut inte dåligt heller. Det är ganska stela kontroller men det vänjer man sig vid så jag hade rätt trevligt ändå

Men grafiken och musiken är faktiskt hemsk, där finns inga ursäkter
Det är inget ni behöver jaga efter men äger ni en kassett är det inte så dumt att spela igenom ändå