Spelade en omgång till av Sword Master idag. Är nog uppe i min ~6-7 omgång nu inklusive de fem (?) continues man får. Kom på tricket att ta mig igenom fjärde banan, alltså den banan med en massa hopp och odödliga ögon. Man behöver inte göra de omöjliga dubbelhoppen utan man kastar sig bara ut för kanterna och sedan gör ett vanligt hopp när man är i luften och på väg ner. Blev superlätt då. Banorna efter (5-6-7) var lätta men jag dog på vad jag antar är sista banan. Det var en eldsprutande flygande demon som satte stopp för mig. Tror nog jag kan ta mig förbi den nästa gång jag får tillfälle att spela.
Måste säga att jag gillar Sword Master skarpt (synd bara att boxomslaget ska vara så hemskt till ett bra spel). Känns som en blandning mellan Wizards & Warriors, Trojan, Ghosts n Goblins och Faxanadu (färgerna, storleken på gubben, och ffa bana 4). Största likheten är nog med det underbara Trojan.
En vacker dag (troligen nästa gång jag får tid att spela) så kommer jag nog att springa igenom det. Sedan kommer det bli ett spel jag återkommer till, precis som övriga kvalitetstitlar så som Trojan, GnG, W&W