• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#787074  by mackan

Har inte spelat igenom dom, men jag har spelat båda iaf. Blev lite sugen på SRnR nu :)
 #787118  by Ludu

mackan wrote:är lite som med ghost n goblins/battletoads, när man väl kommit på hur man bäst klarar av det på sitt sätt så är det inte så svårt.
Jag tycker fortfarande att Battletoads är svårt! Även om jag nu vet vad jag ska göra finns det så sjukt många ställen att klanta sig på så jag måste verkligen ha tungan rätt i mun för att ta mig igenom det!

Mega Man 1 däremot, som tydligen anses vara svårt, kan jag springa igenom relativt smärtfritt så jag skulle sätta det som tydligaste exemplet på ett spel som blir lätt "när man kan det".

Men det är klart, du skrev trots allt "inte så svårt" och inte "det blir lätt" :MM
 #787152  by mackan

Absolut, det kan fortfarande vara en utmaning, men nog blir det lättare allt eftersom.
 #787197  by mackan

Hehe, ja, senast jag rage-kastade handkontrollen i golvet var nog mer än 20 år sen, men den åkte i golvet ett par gånger nu när jag bestämde mig för att klara av skiten :lol:
 #787210  by mackan

Hehe, ja, kanske det :p, känns dock skönt att det inte finns förevigat ;p
 #787238  by Stiltzkin

Kahn wrote:förstår de!! :D
Du skulle filmat dig själv under hela resan ;)
Tycker alla borde dela med sig mer av sina spel upplevelser :D
Vare sig det är via Twitch/Youtube eller nån annan plattform :good:
 #787269  by Ludu

Jag har lääänge funderat på att göra något kreativt av allt jag spelar, för jag gillar ju uppenbarligen att dela med mig av mina upplevelser :) Att skriva något ur mitt perspektiv och inte bara upprepa den fakta som redan finns tillgänglig överallt. "Spelet släpptes 198X, förresten visste ni att det RIKTIGA Super Mario Bros 2...". Jag har inget emot såna alster men har själv inget nytt att erbjuda där. När JAG spelade spelet och vilka minnen jag har kopplade till det känns mer unikt.

Frågan är bara hur jag ska tackla det :-k I text eller video? På engelska eller svenska? Hitta en unik nisch eller följa en redan beprövad mall fast rikta in mig på en annorlunda målgrupp?

Vem vet, jag kanske får en snilleblixt när jag flyttar nästa vecka och får byta miljö 8-[
 #787273  by Ludu

Språket handlar nog mest om vilken publik jag isf vill ha :yes:

Men håll inte andan, jag kanske börjar skriva något konkret snart men iom flytten kommer jag inte ha tillgång till all nödvändig utrustning än på ett tag.

Hursom lär sndb vara först med att se eventuellt pilotavsnitt/animatic om det blir av :birdo:
 #787280  by Ufouria

Jag gillar att läsa det du skriver om spelen du spelat Ludu! Inspelat hade oxå varit kul men då borde videon vara lite ihoppklippt. Inte en 1-3 timmars lång video.
 #787283  by Ludu

:birdo:

Nä det blir inga Let's Plays från mig utan det ska isf skrivas manus och redigeras för fullt!

Jag kommer givetvis fortsätta att skriva av mig i senast avklarade-trådarna :MM
 #790676  by mackan

Battletoads Double Dragon (UKV)
Minst lika svårt som battletoads för mig.
Image
 #790681  by Ufouria

Snyggt jobbat! :good:
Battletoads & DD till NES är ett sjukt bra spel. Bästa spelet av denna typ. Variation trots att det är ett beat em up (som ju vanligtvis är enormt enformiga). Jag har inte klarat det ännu till något format. GB versionen kanske är den som är lättast för det är väl färre banor i det jmf med NES och SNES versionerna?
 #790682  by mackan

Ja, det är det som gör battletoadsspelen så jävla bra, mycket variation :). Jag tycker att GB-versionen är svårast, har inte klarat den än, men jag har lite svårt för GB-spel överlag o andra sidan. Jag får för mig att det är lika många banor?
 #790732  by Ashaman

Jag har suttit och spelat med Rakis och spelat idag! Shadow Warriors fick böja sig på eftermiddagen. Ett, när man lär sig det, ganska lätt spel imho. Jävligt snygga cut scenes!

Ikväll spelade vi Lille Nemo, Drömmästaren. Efter ett tags nötande dödade vi Mardrömsmästaren, Nemo fick sin puss av prinsessan Camille och vi jublade glatt! Tack Wery! (Jävlar ;))

Jag gillar Nemo starkt, men det ändrar svårighetsgrad nåt grymt till sista banans andra del. Förfärligt jobbigt... Tills vi löste mönstret. Bra musik, bra grafik, mysigt liksom.

Bjuckar på en pairie (inte selfie och inte groupie :))

Image
 #791082  by Gazimaluke

Jag klarade Nemo tidigare i år. Det är riktigt bra, sista banan är en sån där härlig man stegvis får lära sig till man klarar den.

Själv klarade jag nyligen Fester's Quest och idag Mr Gimmick(om än dåliga slutet). Hade nog spelat dem 2 minuter var innan jag tog tag i dem. Fester's Quest är bättre än jag trodde. Mr Gimmick är dock inget annat än ett mästerverk. Herre satan vilket kul gameplay och kontroll som får både Mega Man och Super Mario att skämmas :D
 #791112  by Ludu

Mr Gimmick är verkligen helt fenomenalt! Jag hoppades på motsatsen när jag lånade det för flera år sedan men efter en stunds spelande visste jag att min plånbok skulle behöva ta smällen :lol: Noll nostalgi och det är lätt en av mina favorittitlar till NES! Det är inte helt lätt heller, bra jobbat :good:
 #791315  by Gazimaluke

Där fick Journey to Silius se sig besegrat också. Helt klart bättre än jag trott när jag bara testade det kort tidigare.
 #791316  by segasonic

Tog det lång tid?
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 227

Instagram #sndb.se