• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#780376  by Ashaman

Snyggt! :good:

Gilla, ogilla? Vad var bra vad var bajs?
Jag gillar att spelet är svårt utan att det beror på kontrollen eller annat. Har dock aldrig klarat det :$
 #780381  by Sacke

Klarade just ut Batman på NES. Jag tycker spelet faktiskt ändå var rätt bra :good: .Har ganska ont i tummen efter Jokern...
Attachments:
Batman NES
Batman NES
IMG_1946.JPG (935.08 KiB) Viewed 7550 times
 #780385  by Bubba

Ashaman wrote:Snyggt! :good:

Gilla, ogilla? Vad var bra vad var bajs?
Jag gillar att spelet är svårt utan att det beror på kontrollen eller annat. Har dock aldrig klarat det :$
I början klarade jag knappt första banan, sedan lossnade det efter ett tag. :)
Ett mycket roligt spel som är värt att spela om.

Gillar alla vapen och power ups, gillar mindre alla hinder överallt. Robotar som pepprar dig fram och bakifrån, spikväggar som hoppar upp när man minst anar det, eldsflammor, robotklor i taket osv.

Bra jobbat Sacke! Ett svårt men roligt spel med många väldigt pixelperfekta hopp varav vissa är snudd på omöjliga och där man alltid tar skada. :S
 #781249  by mackan

Klarade precis av Mr Gimmick, en dag/två sittningar tog det, första sittningen klarade jag av det utan alla secrets, missade en. Andra sittningen gick det bättre och jag lyckades till slut klara av det, svårare än jag trodde att det skulle vara. Minst sagt öm i båda tummarna :P
Image
 #781250  by Ashaman

Grymt jobbat!
Det är inte alls ett enkelt spel. Spec om du ska klara det perfekt. Men det är bra känsla i spelet ju!
Vad var meckigast tycker du? Jag hade lite bekymmer att få fjärde hemlisen tror jag det var. Sen är ju laserbossen och de sista bossarna i borgen ett aber...
 #781252  by mackan

Ja, laserbossen är värst, den fick jag kämpa mycket med. Sen kan det bli hjärnsläpp på vissa saker man klarat galant flera gånger, kanonkulan tex, dog flera gånger i rad på den efter att inte missat en enda gång. Ja, dom tre skurbossarna på rad ör jobbiga. Men kul spel, snyggt också :)

Fjärde, är det den man bara får typ en chans att hoppa till? Missar man ramlar man ner till "nästa nivå" och kan inta ta sig upp dit igen?
 #781257  by Ashaman

Precis den tänker jag på! Skrev på mobilen innan, så orkade inte dra en för lång utläggning :) Hade inte några stora problem att komma in där, men höll på i säkert en kvart för att komma upp så jag kunde köra på upp till skatten. Ramlade ner hela tiden. Inget jag ska speedrunna iaf :D
 #781258  by Ludu

Snyggt, bra jobbat :) Det är verkligen ett toppspel och som du säger väldigt knepigt på sina ställen!

Jag gillar den sjukt snygga men ack så onödiga vattentunneln på första banan :D
 #781264  by mackan

Gillar också den tunneln :) bossar/bosslevel-design gillar jag skarp den med eremitkräftan (eller vad det nu är) som kommer upp ut vattnet, inte särkilt svår, men tyckte den var smart gjord på nåt vis :)

Ja, det ör för min del absolut i samma nivå som GnG och Bayou Billy, men jag fick nog ändå personligen kämpa mer med dom än med Gimmick.
 #782253  by Kahn

Körde igenom Metroid Deluxe igår :)
Riktigt kul med en bra Rom-Hack.
Fick rita kartor från grunden som man gjorde med första metroid :)
Attachments:
12928203_10153438205561867_3044591289476838882_n.jpg
12928203_10153438205561867_3044591289476838882_n.jpg (60.09 KiB) Viewed 7215 times
  • 1
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 227

Instagram #sndb.se