• DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#77608  by Gsmhacker

va :D :lol:

#77609  by Faxandu

Gsmhacker wrote:va :D :lol:
Plöcka fram din Kid Icarus kassett o testa genast!

#77610  by instinqt

Stay off the drugs! :lol:

#77612  by Faxandu

instinqt wrote:Stay off the drugs! :lol:
eller så kan du ta o testa något av de nämnda lösenorden

#77622  by Luzur

heh, varvade äntligen Kid Icarus efter alla dessa år.... :lol:

#77632  by Ufouria

Grattis! :)

Jag är inte så säker på att jag heller klarade det som barn. Hyrde det en helg som barn och har för mig att jag kom till näst sista banan innan man flyger.
Tog mig oxå en herrans massa år att klara. Många spel som man tyckte var svåra som barn är inte alls svåra idag. GnG t ex tyckte jag var svårt som barn.

Btw det borde vara DUVANS MAMMOR FLYGER BORTOT. Fungerar lösenordet om man byter ut kommer (vilket i mina öron låter helt fel) mot flyger?

#77647  by Smart Cat

Grattis!

Jo, flyger låter mer logiskt

#77738  by Linamos

Jag har aldrig fattat hur sista banan i Kid Icarus funkar. Ibland kommer aldrig sista bossen. Banan går om och om igen hur många gånger som helst. Och ibland bara två. Nån som vet?

#77740  by Tawny

nej samma här, jag fattar inte hur den funkar.. men jag brukar bara köra på och till slut kommer bossen :)

#77747  by rogerxy

Har aldrig varit med om att man inte kommer till sista bossen, hon kommer förr eller senare...
Däremot så har jag aldrig nånsin dött på sisa banan, går det överhuvudtaget? (har bara kommit dit med kod)

#77763  by Ufouria

Ja, hon kommer väl alltid, har aldrig varit med om att bossen inte kommer.
Jag har dött på sista banan. :(

#77765  by Pinge

Sanna wrote:Ja, hon kommer väl alltid, har aldrig varit med om att bossen inte kommer.
Jag har dött på sista banan. :(
Ji, hon kommer väl alltid efter två eller tre "varv", och man kan dö.
Läste precis på wikipedia om kid icarus, tydligen så måste man i FDS versionen trycka upprepande på A-knappen för att flyga, måste jag testa någon dag.

#77767  by Ufouria

Ja så är det iaf i Famicom Mini GBA versionen av Kid Icarus, där var man tvungen att trycka på A för att flyga.
Det gjorde att slutbossen blev aningens svårare för man var tvungen att koncentrera sig både på att hålla sig i rätt nivå och att skjuta.

#77780  by Linamos

Oj, det låter svårt. Annars finns det ju ett läge där man kan stå å bara skjuta och den där drakormen missar en varenda gång.

#77796  by nes_nerd_no_1

rogerxy wrote:Har aldrig varit med om att man inte kommer till sista bossen, hon kommer förr eller senare...
Däremot så har jag aldrig nånsin dött på sisa banan, går det överhuvudtaget? (har bara kommit dit med kod)
Sista banan är verkligen en av de enklaste i hela spelet, lustigt nog!

#77801  by Luzur

Linamos wrote:Oj, det låter svårt. Annars finns det ju ett läge där man kan stå å bara skjuta och den där drakormen missar en varenda gång.
det var nog det ja råka ut för då, trodde det buggad sig, var ju bara å stå still å skjuta, både laserbågarna och drakormen missade hela tiden, vilket var tur för efter flygturen igenom det landskapet så var ja nere på ett halvt liv kvar :)

Instagram #sndb.se