• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#773179  by Speedmouse

Sacke wrote:Körde just ut SMB 3 för första gången. Riktigt bra spel :good: .
Sent ska syntharen vakna. Dessutom verkar du ha försatt stackars Lirod i nån form av permanent chocktillstånd. ;)

MEN gillar du SMB3 så kan jag varmt rekommendera SMW till Snes, om du nu även lyckats undvika det. :)
 #773286  by toffe-86

Mission Impossible, över förväntan när man väl satt sig in lite i det. Utmanande som det ska vara.
Första spelet i år för övrigt, men förhoppningsvis inte sista
 #773292  by Ufouria

Värt att ge Mission Impossible ett försök alltså? Jag har aldrig spelat det mer än ca 1 minut. Känns lite som Die Hard fast det har jag spelat lite mer. Typ en timme eller två och det var inte helt kasst.
 #773301  by toffe-86

Ja absolut, jag hade likt dig bara gett det 1 min ett par ggr tidigare. Var lite åt Metal Gear hållet....
Ok musik, styrningen är väl sådär men men. Läs manualen innan bara så kommer man igång...;)
 #773303  by Ufouria

Tack för tipset :) Ett annat spel där just manualen kan vara av värde är Rygar. Synd att det inte kom en uppföjlning till det spelet.

Det känns som ett väldigt bortglömt spel som ingen pratar om. Jag har inte ens kollat youtube klipp på det men ska göra det nu då jag inte har något bättre för mig.

Edit: Det är verkligen Metal Gear känsla över det och typisk 100% Konami musik.
 #773347  by Sonefors

Kämpade mig igenom Mega Man 2 idag. Hade ingen aning om ordningen på bossarna, det var alltför många år sedan sist. Men tillslut så!

Sprang igenom Chip 'n Dale igår också, man måste ju inleda året lugnt. ;)

Får se vad som kommer härnäst!
 #773552  by toffe-86

Spelade igenom spelet baserat på en av de bästa filmerna som gjorts.
Nämligen T2....efter att tagit sig förbi första och andra banan är spelet helt ok. Väldigt kort och gick snabbt att springa igenom. Svårigheterna ligger dels i att lära sig andra banan och ett par tuffa vältajmade hopp på sista banan.
Överlag ett ok spel med bra styrning. Förutom LV 2 ;)

T2...check
 #773561  by Sonefors

Ufouria: Jag testade det som hastigast för något år sedan men kom inte speciellt långt. Kanske tar tag i det snart. Tänkte beta av ett par lätta/snabba innan Thailand för att få en bra start. Det blir nog inte så mycket spelande under resan bortsett från på flyget.

Chip n Dale 2 avklarat idag!
 #773746  by Ludu

Rush n attack är trevligt :)

Jag körde igenom Battle of Olympus strax innan nyår och till er som gillar Zelda 2 kan jag verkligen rekommendera det!

Toffe: Jag har förmodligen missat det men finns det nån särskild anledning till varför du köttar igenom så mycket på NES just nu? :) Är grymt imponerad :good:
 #773843  by toffe-86

Från början var det ett vad, jag förlorar egentligen inga vad men detta förlorade jag. Nes-spelen segrade i slutändan.....
Efter vadet så hade jag tagit mig igenom över hälften av de svensksålda titlarna.
Och nu singel, bytt jobb till ett som ger mig sjukt mkt mer fritid och en stark vilja att klara så många nes-titlar det går. Skönt att ha något att fylla tiden med ändå, plus att när jag väl sätter mig med någon titel så kommer jag i någon form av frizon....inga tankar på något annat än det jag gör just nu, enda gången jag riktigt kopplar av kan man säga. Ska bli kul att se vilka titlar som blir kvar...

Så just nu håller jag på med Side Pocket, svårt måste jag säga. Samtidigt som jag kör Werewolf där jag fastnat på en bana, kommer fan inte förbi en sekvens där. Och Robin Hood får jag ta när man har en halvdag över, spelade några timmar häromdagen, blev game over antagligen en bra bit in i spelet...

Kul att du frågar btw...spela på gott folk... :D
 #773852  by Ufouria

På Werewolf antar jag att du har fastnat på banan med vattenfall, fiskar och stockar etc. Är det så? Det partiet är nog svårast. Älskar förövrigt det spelet :birdo:

Skön slutmusik så värt att kämpa vidare med det ;)
 #773882  by toffe-86

Där har du helt rätt Sanna, kommer dit utan att förlora ett liv men det är riktigt svårt att hoppa förbi dessa jävla stockar å fiskar. Aaaa blir tokig å tagit en pause med det spelet..
 #773884  by Ufouria

Har tyvärr inga tips/råd ang. den biten (det var länge sedan jag spelade Werwolf). Jag antar att du hart hittat "W" i början av banan genom att slå på en av "kanterna"? Som vanlig människa är det väl annars omöjligt att komma förbi vattenfallspartiet.
 #773887  by Ufouria

Där ser man :) Synd att det inte är 2D och likt det första till NES :( Nackdelen med de "moderna" spelen (är PS2 modernt/icke-retro?) är att de alla är likadana. Går inte längre att skilja på ett Rygar-, Castlevania-, eller Ninja-gaiden spel. Det ser likadana ut spelmässigt.
 #774396  by instinqt

Min värld är i samma universum som Sannas värld. Har främst känt av det i FPS-äventyr. Mallen torde vara:

Lite parkour.
Lite skjutapangpang.
Lite filmactionelement med tryck rätt knappkombination.
Lite flyg helikopter/hoppa på tåg/kör båt/bil under en kort stund.
Lite stå stationär med ett kraftfullt vapen och meja ned saker.
Lite uppenbara 'hemligheter'.
Lite dolda hemligheter.
Lite meningslösa achievements.
Sen en milliliter av något 'unikt' som skiljer titeln från mängden, men enbart på ytan.
Och så en stor dos av linjäritet dold på ett väldigt uppenbart sätt som många ändå inte genomskådar.
 #774440  by toffe-86

Grymt spel!

Själv klarade man Side Pocket igår, bra koncept med aimen på siktet är inte optimalt, hade varit så mkt enklare om man kunde aima som man vill i detta spelet.

Gotta beat them all!
Check...
 #774615  by toffe-86

Robin Hood nerfäktat.
Långt men helt ok lir.
Blev game over första gången jag spelade det och idag dog jag bara en gång, ska inte behöva dö någon gång egentligen men.....

Gotta beat them all
Robin Hood check!
 #774621  by Ufouria

Bra jobbat!

Man kan tro att det är ett skitspel men som du säger är det ganska bra. Jag har dock inte spelat igenom det.

Robin Hood har dock ett av de tråkigaste spelomslagen (tycker jag) :nogood:
 #774648  by toffe-86

Satte mig med Mr Gimmick med direkt efter Robin Hood, var bra svårighetsgrad vill jag säga, efter första varvet som tog ett par continue av mig så drogs det igenom med ingen game over. Är det en skatt på varje bana som gäller om man ska ha lyckliga slutet?
Trodde spelet skulle vara längre faktiskt, flera världar hade jag förväntat mig.
Synd man missat detta Sunsoft lir i sin ungdom.

Check men ska återspelas vid senare tillfälle
 #774649  by mickednk

Brände igenom Little Samson idag, spelade på easy så räknas väl inte riktigt, ska göra bättre ifrån mig nästa gång och köra på den högre svårighetsgraden. :-)
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 227

Instagram #sndb.se