melle och jag ska tar oss an Contra III: The Aliens Wars via Wii U!

Moderator: Moderatorer
Farbror Barbro wrote:Började med Chrono Trigger på svenska igår. Har aldrig spelat det tidigare men det är ganska mysigt tycker jag.Har tagit upp det igen nu, fortfarande bra men den svenska översättningen är långt ifrån komplett. Det märker man en bit in på spelet...
SuperGamer wrote:Några i spelföreningen MEGA spelade hela Terranigma på projektor häromåret och hade då ganska lite positivt att säga. Det handlade mycket om att samma eller liknande musik spelades hela tiden, att Yomi förstörde stämningen, att man fick gå tillbaka långa vägar helt omotiverat (speciellt skogen vid Storkolm), att det var ologiskt hur man fick städerna att växa, att karaktärerna i Kina pratade knasigt etc etc.Det låter lite överdrivet och petigt, tycker jag. Men det blir väl lätt så när man samlas för att spela den typen av spel.
Farbror Barbro wrote:Och efter ytterligare ett uppehåll har jag lagt Ps4:an åt sidan för att fortsätta med CT.Farbror Barbro wrote:Började med Chrono Trigger på svenska igår. Har aldrig spelat det tidigare men det är ganska mysigt tycker jag.Har tagit upp det igen nu, fortfarande bra men den svenska översättningen är långt ifrån komplett. Det märker man en bit in på spelet...