• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#771211  by mackan

Klarade precis av street fighter 2010, roligt spel som utmanar en på, enligt mig, rätt sätt. Snygg grafik, ganska skön story, rekommenderas varmt :good:
Image
 #771252  by Ufouria

Det spelet känns ju jättekonstigt. Rätt svårt oxå väl? Jag ska väl iofs inte uttala mig då jag bara testat det i max en kvart och kände att jag inte ville spela det mer.

Tänker på Wery när jag ser det spelet. Tror han tyckte det var bra.
 #771257  by mackan

Njae, jag vet inte, eller på villet sätt menar du? Det kan ju vara lite knepiga kontroller till en början, men när dom sitter flyter det rätt bra tycker. Inte jättesvårt, en del trial and error, men man har ju typ oändligt med continues så det går bra. Jag gillar det skarpt iaf :)
 #771261  by mackan

Ah ok, första banan är väl typ en skärm, o vissa andra också, om jag nu inte missuppfattat dig, men sen är det typ plattform, scrollande skärm osv, ganska varierande banor tycker jag.
 #771386  by toffe-86

Wild Gunman, löjligt enkelt. Gick inte att förlora, kunde spela till nivå 99 om och om igen. Blev inte svårare heller som jag trodde. Mindes att man var snabbare som liten grabb men kanske har fel.
Check iaf.

Hoogans Alley likaså på A mode eller vad det heter, nivå 99+ ett par till, hade nog kunnat fortsätta ett tag till men tröttheten tog över. Check

Likaså med Tiger Heli, tog inte Segasonics highscore på forumet men anser mig ändå ha det avklarat då det bara loopar och loppar. Check

Gillar inte spel utan avslut men måste ju bocka dessa med.
 #771392  by mackan

Uforia: Ja, gör det :) Alltså, banorna är ju inte överdrivet långa eller så, men dom som är endast en skärm går väldigt fort, mer som passager bara, det går ju ut på att du ska döda ett vist antal av en specifik fiende, eller en boss, för att öppna en portal som tar dig vidare, det finns ganska många boss-fighter, eller targets som det kallas.
 #771416  by mackan

Klarade nyas av Jackal, ganska mediokert spel, smått frustrerande.
Image
 #772165  by mackan

Lagom svårt tycker jag nog, hade man inte haft oändligt med continues hade det nog varit en annan femma.
 #772182  by segasonic

Underbart lir!
Har du inte lirat det är det dags, Lirod.
 #772194  by toffe-86

Älskar Bucky....riktigt trevligt spel.
Själv körde man "igenom" Gauntlet 2 igår. Drygt men fanns en viss charm med det. Efter 113 banor stängde jag av. Hade hört att det är 100 banor så efter 113 läste jag mig till att det är oändligt och ser därför detta som avklarat.
check
 #772633  by toffe-86

Duck Hunt-lördag blev det, varvade poängmätarna på samtliga lägen i spelet. Tog inte Skogurs rekord på Game A och inte i närheten på lerduverna men Game B putsade man Skogurs rekord.
Svårt bara när man kan sitta så olika långt ifrån och beroende på vilken storlek på tvn osv.
Men jag checkar detta på listan iaf. :good:

Nästa blir Dr Mario....när har man varvat det frågar jag mig själv. Har nog satt för högt mål på detta, vad tycker ni, när är det avklarat?
 #772642  by RetroMask

Jag rengjorde en dubblett av Ufouria som jag tänkt sälja iväg. När jag skulle testa och se så det fungerade drogs jag in i den charmiga världen och kunde inte sluta spela förrän jag hade klarat det :) Fasiken vilket mysigt spel! Illa att jag inte satt tassarna på det här spelet tidigare.
 #772905  by Ludu

toffe-86 wrote:Nästa blir Dr Mario....när har man varvat det frågar jag mig själv. Har nog satt för högt mål på detta, vad tycker ni, när är det avklarat?
Jag bockade av GB-versionen när jag klarade en vända startad på snabbaste och högsta nivån, men jag brukar inte heller sitta tills räkningen tar stopp ;) I spel som enbart går ut på High Score känner jag mig nöjd när jag ligger högst på topplistan :good:

Jaså va SG ingen höjdare? Jag har inte spelat det än men får väl se om jag håller med eller inte :) Skönt att det är kort, jag har fått bilden av att det skulle vara flera timmars grindande a la Scott Pilgrim vs the World (PS3).
 #773025  by Ufouria

Dr Mario till NES har man klarat om man klarat alla banor (i ett streck) upp t om 20 på hard. Att "dö" på bana 18 och då starta därifrån och sedan klara de tre sista tycker jag inte räknas som att ha klarat det (det är fusk). Man måste transportera sig igenom de lättare nivåerna först.
 #773049  by toffe-86

Exakt vad jag tänkte göra men insåg att slumpen avgör för mkt på nivå 18/19/20. Beroende på hur virusen fördelar sig och hur högt upp sista raden kommer. Sen måste också medicinen komma i rätta färger när det börjar för högt upp.
Så var ju min grundtanke med Sanna men inser att det antagligen aldrig kommer gå.

Körde igenom Double Dribble
Samt Track n Field in Barcelona.
Sen också näst sista zapperspelet, Trick Shooting. Här maxa jag både till lv 99 och maxscore på samtliga 4 skjutformer.

Check

Gott nytt spelår.
  • 1
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 227

Instagram #sndb.se