Kul att se att du betar av en massa toffe
På mitt tredje försök klarade jag New Ghostbusters II, riktigt kul och lagom knepigt! Jag spelade GB-versionen sporadiskt hos en polare som barn och har tidigare i år spelat igenom mitt egna exemplar. Jag kan med glädje säga att det i princip är samma spel men ändå helt annorlunda
På mitt första försök hängde sig spelet på tredje banan, men det var ändå ingen bra omgång så jag hade nog inte tagit mig alltför långt ändå. Under det andra fick jag faktiskt träffa på Vigo men många liv försvann på hans hejduk Janosz så med ett liv kvar hann jag inte reagera på slutbossens, så här i efterhand, väldigt lättlästa attack. Tredje gången gillt och fram till sista banan klarade jag mig utan att dö

Två liv borta på banan varav en genuin miss och en klantmanöver som jag lätt kunnat undvika om jag bara tagit det lugnt och metodiskt som jag gjort innan. Janosz gjorde återigen ett starkt motstånd och petade bort ett par liv till men jag kunde till slut nå den hemsökta tavlan och avsluta spelet utan att använda några continues

Score: 181700
Det här är garanterat ett av de bästa filmlicensspelen på NES, det bör verkligen testas