Oh my goodness. Oh my damn.
Igår började jag spela Tennis (svarta serien) på nivå 5. Jag har för längesedan försökt använda samma taktik som jag gjorde för att klara Gameboyspelet men CPU-spelaren är för smart för att falla för det knepet. Därför testade jag diverse olika strategier men ingen av dem funkade mer än två gånger på raken. Efter många förlorade game och omstartade matcher började jag till slut hitta ett mönster: lura motståndaren till bortre högra hörnet och invänta sedan ett läge att springa fram i mitten och smasha ner åt vänster. Problemet är bara att spelet är väldigt petigt med hur och var man ska stå för att placera bollen så står man en millimeter snett kan den plötsligt åka rakt mot motspelarens väntande racket

Det är med andra ord inte felsäkert men jag tog de flesta poängen med den taktiken.
När jag påbörjade "sista (jag lovar)" försöket i vredesmod hade jag superflyt och kunde dra ifrån. Tro mig, det var fortfarande alltid väldigt jämnt och jag vet inte hur många gånger Mario yttrade BLÄrublu (deuce), men jag kämpade på och efter 6-4 6-3 var segern i hamn

Fast ni som klarat av Tennis vet nog om att det inte är slut där..
NEXT PLAYER. Som det stod i instruktionsboken krävdes det två vinster i rad för att pokalen och $100000 skulle erhållas. Klockan var redan en bra bit över planerad sovtid men jag kände att jag var inne i zonen. Det var nu eller aldrig, jag skulle passa på medan jag hade det i fingrarna och eftersom jag startat på högsta nivån så skulle nästa match inte vara svårare. Jag startade starkt med 6-2 men sen hände något. Nerverna bara försvann. Tre förlorade game på raken och jag som bara ville få det undanstökat. Jag kunde skärpa mig till den mån att jag var ikapp men CPUn låg alltid steget före. 4-5 och hjärtat i halsgropen, jag orkade verkligen inte spela ett till set. Tack och lov gick jag förbi men motståndaren var inte färdig, han skulle envist avsluta setet med en tie-breaker. Det såg återigen mörkt ut men jag kunde tangera hans sexa för att sedan smasha in en fördel. Matchboll efter många timmars svärande, svettande, total tystnad, försiktigt applåderande och allt annat som hör sporten till. Serve, retur & smash. Game, set & match!
WINNER
CONGRATU
LATIONS!