Se där, även jag lirade igenom Snake's Revenge häromdan

Om man bortser från MSX-versionen av ettan (som jag inte spelat än trots MGS3: Subsistence i hyllan) och bara utgår från NES-Metal Gear måste jag säga att det är en värdig uppföljare

Det enda jag verkligen störde mig på var alla fallgropar som dök upp i slutet, det drog ut på tiden att bara ta sig ett steg längre varje försök. Tack och lov var det ett relativt generöst checkpointsystem
Förresten, vad sparas med lösenordet? Är det precis som att trycka continue och ha kvar exakt samma inventory som man hade vid checkpointen? Jag vågade inte stänga av för jag trodde att all ammo skulle vara borta
Jag har även spelat igenom Tom & Jerry. Jag hade fått för mig att det skulle vara superlätt men satiken vad snabbt det gick att klanta bort liv och plötsligt kickas tillbaka till startskärmen! Som en spark på smalbenet är första banan dessutom överdrivet lång och överdrivet ful

Tråkiga mörka färger och ointressant överlag. Spelet har sin charm men det känns som ett en smula nostalgi krävs för att den ska uppskattas. Det var nog största anledningen till varför jag ändå hade lite kul trots de många försöken och ilskna orden då jag för tredje gången dog på nåt ställe jag lätt sprungit förbi flera gånger innan.