• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#757993  by Ashaman

Jag lyckades klara Turtles 2 utan några game over. Dog två gånger på Krang å en på Shredder! Klarade någon boss tidigare på sista livspluppen dock, så lite flyt ;)
 #757997  by Ludu

Bra jobbat!! :good: Jag slösade något liv på skorpionerna (de är säkert lättare än man tror) och bossen vars huvud lossnar var ovanligt taskig. Gången jag klarade spelet var huvudet av nästan helatiden :?

Mycket starkt att du tog dig till slutet med alla liv i behåll :D det är tungt att det inte finns någon vettig strategi mot Krang :-k Tur att du oxå hade lite flyt ;)
 #757998  by Ashaman

Tackar :)
Ja, tur behövs visst ;)
Det finns en strategi mot krang, men den kräver sån jävla timing så det är svårt att hålla den hela vägen igenom. Man måste vänta tills han skjutit lasern med ögonen, därefter kan man kicka honom och sedan hoppa undan och hoppa direkt igen. Blir lättare om man använder hela skärmen, alltså både upp och ner och vänster höger och gör så..

Håller f.ö med dig om banan med skorpionerna, de är sjukt jobbiga och likaså bossen. Minns när man var liten och spelade två.. då fick en hålla koll på huvudet och den andra ta bossen :)
 #758329  by segasonic

Oinbjuden!
Lyssnar på svängig spelmusik nu.
20150704_090845.jpg
20150704_090845.jpg (2.22 MiB) Viewed 8856 times
20150704_091012.jpg
20150704_091012.jpg (2.26 MiB) Viewed 8856 times
 #758334  by Ludu

Adolfs huvud har exploderat och Bionic Commando är avklarat! Lättare men mycket stelare än den briljanta GB-versionen. Stundvis var det väldigt svåra partier på grund av stelheten men de var få och inte alls lika långa som hinderbanorna i slutsträckan på dess portabla namne. Långt är det oxå :o utan lösenord får man verkligen lägga undan tid för att ta sig igenom från start till mål.

Det är en oslipad diamant på alla sätt och vis men är absolut värt att spela :) Däremot vet jag inte om översättningen gör det svårspelat utan nån slags guide :-k Nu visste jag hur en specifik vägg skulle sprängas upp tack vare genomspelningen på GB men är tveksam om det framgick så väl i NES-spelets konversationer. Är det någon här som kan bekräfta mina farhågor eller tänker jag för mycket innanför ramarna?

Hur som haver är det ett unikt och badass spel :D
 #760230  by Dajkem

Klarade Kid Icarus i helgen. Vet inte om det räknas som fusk men jag nyttjade Nintendoklubbens guide gällande de där krukrummen . I övrigt var det ganska lätt efter bana 1-3. Fick dock göra karta över sista labyrinten.
 #760315  by Ludu

Första banorna är en rejäl tröskel framför ett spel som sedan blir betydligt lättare :yes: Jag kommer ihåg att jag gjorde kartor till varje labyrint, det är så tacksamt när bilden inte scrollar och ett rutat papper gör susen. Spel som Metroid hade jag aldrig orkat göra en karta till. Stanna till efter varje skärmlängd för att rita? Nej tack!
 #760336  by Rakazzak

Klarade av Lolo och Power Blade för en vecka sedan. Trevliga spel det där. \:D/

Gav även Rad Gravity ett försök, men där va det mest tålamodet som försvann. Orkade inte spela det, då man måste springa igenom så gott som hela banorna. Långa banor med. ](*,)
 #760343  by Ufouria

Power Blade är grymt. Lolo gillar jag dock inte. Bra du påminde mig om det då jag ska sälja min kassett.

Har heller aldrig orkat spela Rad Gravity. Köpte ett spelexemplar för länge sedan men det kommer nog aldrig att få sitta i en konsol igen, om ingen annan tar hand om det.
 #760357  by Rakazzak

Lolo har varit en av mina favoriter som barn. Det hyrdes flitigt på den lokala videobutiken på 80-talet.

JA jag orkade bara med 3 eller 4 banor/planeter på det. Sen åkte power blade in i maskinen istället! :lol:
 #760358  by segasonic

Rad Gravity är faktiskt ett ganska bra spel.
Är i början det är lite drygt att överleva bara.
 #760360  by Ufouria

Det är inte linjärt eller? Får för mig att man måste ta banorna i en viss ordning och att man måste göra saker på varje bana för att komma vidare. Alltså det funkar inte att bara spela banorna i en viss ordning och tro att det räcker. Jag får iaf för mig att det är ett väldigt omständigt spel.
 #760362  by segasonic

Jo, linjärt och ganska omständigt, men man behöver väl en utmaning ibland? :D
Det stämmer även att man måste ta banorna (mer eller mindre) i en viss ordning för att lyckas klara det. Var längesedan jag spelade det faktiskt.
 #760473  by segasonic

Minst elva olika verkar det som.
 #760834  by KarlChristianLund

Tack till en bra översättning utav spelet. Har ägnat många timmar sen spelet anlände. Fick helt klart känslan tillbaka utav att spela Shadowgate för första gången.
Oinbjuden eller uninvited är helt klart en värdig medlem i trion. Bra ljud, inte alltför krångligt förutom labyrinten som man fastnade på ett tag.

Tack och bock
Attachments:
20150730_125642.jpg
20150730_125642.jpg (3.34 MiB) Viewed 8742 times
 #760918  by segasonic

Hade du dött hade du ju inte kunnat skriva ditt inlägg 8)
 #760924  by Ufouria

Du skulle haft kassetten som jag ägde en gång i tiden. Där frös spelet så snart man sprang på en fiende eller blev träffad. Alltså gick det att spela igenom hela spelet om man var riktigt skicklig (inte ta en endaste träff i det spelet är svårt - betydligt lättare i GnG). Undrar vem som har den kassetten nu.
 #762009  by Ufouria

Rad Racer är grymt! Jag fick nyligen (typ ett halv-år/år) upp ögonen för det. Man kan verkligen tro att det är ett skitspel. Samma ska med High Speed. Oxå ett spel man tror är skit tills man testar det.
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 227

Instagram #sndb.se