• Jag rotade i en låda på vinden...

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#75726  by nissling

...Och hittade en tidning med ett delvis gammalt spelrepotage då Nes var inkluderad : O

Det dåliga är dock att jag inte har en scanner, får åka hem till farfar ifall ni vill läsa det som står. Stod samtidigt om Master System, Mega Drive, Super nintendo, Lynx, Game Boy, Game Gear och lite om Mega CD i samma tidning. Var inte sådär jätte mycket om Nes, men det stod lite granna som var intressant.

Tog ändå en bild från två av dem fem sidorna som fanns i repotaget.
Image

#75764  by Smart Cat

Jaaaaaaaaa. Scanna gärna. Vill läsa...

#75765  by nissling

Gör jag gärna. Kommer eventuellt åka till farfar imorgon där en scanner finns så kan jag nog fixa allt.

Tidningen gavs ut i Juli, 1992. 16 år sedan snart.

#75772  by Ufouria

Härligt! Ska bli skoj att läsa. :)

Du var väl knappt född då den gavs ut? Vart kommer den ifrån? Syster/bror?

#75791  by nissling

Tror att det var jag som såg den i någon second hand-butik för en femma för några år sen. Anledningen till att jag köpte den var för att det stod "Nintendo" på framsidan. Sedan var det förra året tror jag då jag städade rummet och hittade tidningen. La den i en låda på vinden och nu hittade man den igen. Var även en reklam i slutet för Sega, tror att det stod "Ingen konsol har så många som...80 STARKA SPEL!" eller något i den stilen.

EDIT: Jag skrev fel innan. Det är nr. 6, alltså Juni 1992 och tidningen heter "Elektronik världen". Har ett nummer till från 1995 där det stod om Doom och något Star Wars-spel.

Instagram #sndb.se