• Pryl som gör att man kan spela NES-kassetter i datorn?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#75632  by Pinge

varför i hela friden skulle man vilja ha en sån?!
(Om det nu inte är en grej så man kan dumpa sin kassetter)

Om det bara är för att spela sina spel på en pc så kan man ju ladda ner roms lika gärna.

Jag tror inte det finns ngn sån grej, men tro det eller ej.... jag har haft fel förut.

#75634  by Lalle-Man

varför vet ja inte.. men de kunde va kul att ha om man inte riktigt gillar roms =)

#75635  by Phredreeke

Du skulle kunna ta ett vanligt NES och koppla till datorn med ett analogt tv-kort.

#75637  by Lalle-Man

mjo.. men ja vill ha de inbyggt i datorn så¨ja kan sätta in kassetten i datorn..

#75653  by Filurkatten

Om du skall dumpa spelen till ROMs finns ju copyNES att köpa på retrousb.

Annars förstår jag inte poängen.

#75681  by Lalle-Man

finns ingen poäng =) bara de att ja vill göra om min dator till ett nes men ändå ha den fungerande som en dator :roll:

#75700  by Tawny

det är väl coolt att ha ett nes-fack i datorn som funkar :)

#75705  by Lalle-Man

Tawny wrote:det är väl coolt att ha ett nes-fack i datorn som funkar :)
precis :D å så é de bara att sätta in ett spel så slipper man plocka fram nintendot (men ja kan inte fatta varför man inte skulle ha nintendot framme?)

#75706  by nissling

Man kanske kan göra från någon connector-port som man kopplar via USB och som man sen kan ansluta till en emulator. Vet dock inte om det är möjligt.

#75707  by Lalle-Man

de é helt möjligt.. men de é inget ja kan ;) fast ja vill ha så ja kan trycka in kassetten i datorn.. som en floppy-disk ;)

#75709  by nissling

Så får du bygga ut datorn ;D

#75713  by Lalle-Man

i mitt fall ja :lol: hade ja haft en litte större dator hade ja bara plocka bort en av skydden där man sätter in en DVD/CD-spelare å pluggat in den där prylen ja vill ha 8)
troligen så finns de inte nån sån.. så man kanske kan bygga själft?

#75715  by Pinge

Lalle: du kan nog bygga en sån grej själv, Om viljan finns och vodkan räcker :o

Tycker fortfarande att det känns som en klart onödig pryl. Men hoppas du hittar en eller lyckas bygga en.

#75756  by AndiOne

Annars är de ju bara plocka ut allt från ett NES o modda ett chassi o trycka in det med och sedan koppla nes`et till video in o lira..

#75760  by Lalle-Man

hmm.. mjo.. men ja vill ha en sak som ja bara kopplar in i moderkortet å i uttaget där CD-spelarn ska va sen spela i datorn.. som en emulator fast utan rom ;)

#75784  by J. Lilja

Har funnits att köpa för MSX. NES, finns icke.

Instagram #sndb.se