Igår blev det mycket spelande! Jag började med att en gång för alla klara ut Wild Guns! Jag har kört det flera gånger med kompisar men vi har alltid bytt spel när sista banan startas om för femte gången. Jag är med andra ord inte något proffs på WG så det tog rätt många försök
Sen satte jag igång med Lion King. Första banan kan jag utan å innan efter att ha haft en PC-demo då jag var liten. Jag vet exakt vart man hittar hälsouppgraderingen och en extra continue. Raskt vidare till bana två och jag slösar bort varenda jäkla liv på strutsdubbelhoppet

jag kunde bara inte få in timingen och förstod inte vad jag krockade med. Till slut hittade jag rätt läge (framför andra busken) för att sedan komma till de infernaliska flodhästsvansarna. Två Game Over senare kollade jag om det fanns någon stage select så jag slapp köra om första banan hela tiden bara för att få öva på svanssvinget. BARRY på options-menyn kunde skicka mig till bana två och per automatik hade jag även 8 liv. När Can't Wait to be King både satt i fingrarna och på hjärnan tog jag mig igenom resten av spelet relativt smärtfritt. Det enda riktigt jäkla svåra var lavabanan och labyrinten därefter då det var för lätt att utspritt samla på sig just fyra små träffar och således kolavippa. Alltid strax innan en gyllene skalbagge som ger full hälsa oxå. Därefter var det bara jag och Scar uppe på Lejonklippan och efter ett kort besök på GameFAQs fick jag veta att den dittills oanvända X-knappen krävdes för att vinna. Vi hade vevat på varandra ett bra tag innan jag insåg att han inte skulle dö av mina örfilar. På något vänster fick jag till slut in ett kast som slungade min onda farbror över kanten.
"Jag ger det ett riktigt försök imorrn" tänkte jag för mig själv medan jag kollade optionsmenyn efter att alla credits rullat färdigt. Tydligen satte banfusket igång easy mode. Jag stängde av och satte på konsolen för att verkligen nollställa. Påbörjade normal för att testa och något slog mig: allt är likadant, jag har bara färre liv... OCH jag kommer att ha fem träffar i och med uppgraderingen jag skippade sist!! Efter den uppenbarelsen sprang jag igenom hela spelet med kanske 4 one hit-deaths
Huvva, ännu en textvägg