• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#730625  by Tommy275

Hej.

Jag har flera enheter som står och blinkar, har bytt till ny connector samt gjort rent kontaktytorna på kretskortet. Men har fortfarande samma problem, man får jucka med spelet för att det skall funka och blåsa mm. Någon som har något tips på hur man får det att funka som nytt? Spelen som jag testar med är självklart rengjorda.

Finns det nya connectorer som är dåliga? Isåfall vart skall man köpa dom bästa?
 #730626  by i<3zelda

Finns nya Connectors som är skit, jag skulle rekommendera att du tar en orginal istället och rengör å fixar pinsen på
 #730640  by Tommy275

Tyvärr så är det någon som bytt innan mig tror jag, hur ser man exakt skillnad på original och kopia? Vart kan man köpa original annars?
 #730650  by toffe-86

Sant är det kanske att man bör testa att rengöra orginalen först, men jag har varit med om ett antal som inte går att förbättra genom kokning och spänning. Har kanske rengjord 25-30 konsoller sammanlagt och har funnits ett antal som inte går att rädda av dom, men majoriten går att rädda.
 #730893  by reznorhead

Räknas Super Turrican ESP som svensksåld? Som tex ett Panic Resturant eller Shadow Warriors 2 gör. Tänker att det inte finns prislappar eller något annat "tecken"?
 #730895  by Toktotte

Super Turrican släpptes här med SCN-märkning. PR och SW2 gjorde inte det utan importerades till Sverige från Spanien (ESP). De fick innan försäljning (oftast?) en svensk manual, tryckt på ett A4, nedstoppat i kartongen. (Även ett klistermärke med svensk text bak på PR)
 #731903  by Glowsole

Hej!

Behöver tips på bra CRT TVs till NES/SNES med NTSC signal. Finns det något ultimat märke etc?
 #734509  by 0dde

Heisann,
Jeg vant en budrunde på tradera her om dagen, det var kun 1 bilde av produktet. Teksten står det klart og tydelig "Komplett Svensksålt". Og da forventer jeg en Pal-B SCN utgave, men på det bildet viser det seg at på esken er den merket med "A", altså pal-A. Og før jeg la inn bud, ba jeg om flere bilder. Men fikk ikke det, da selger ikke var hjemme. Men selger insisterer på at denne er svensksålt.
Får bilder dagen etter jeg vant budrunden, og da er også manual merket UKV. Men cart SCN.

Mitt spørsmål da, finnes det svensksålte spill som er merket Pal-A og har UKV manual og SCN cart? :s
For i diskusjoner med andre samler venner så er svensksålte alltid merket Pal-B på eske og SCN på manual med mindre det er ESP importert av Bergsala?
 #734521  by 0dde

Slik jeg tenkte det, dette endte med en uenighet før betalingen som gjorde at jeg fikk en negativ omdømme fra selger. Jeg har selv gitt negativt omdømme til selger. Og prøvd å fått hjelp med tradera-service, uten at dem kan hjelpe meg med omdømme :(
I tilegg har selger lagt opp annonsen på ny, med kun 1 bilde og med samme mangelfulle info...
 #738929  by knoxx

Har en Stealth atf som är komplett med kartong. Det står importerat av begsala på både manual och kartong. Men enligt dom sidorna jag hittat släpptes det endast som hyrspel. Kan hyrspel haft denna kartongen eller är det nåt ovanligt? Mvh/ Knoxx
 #738932  by Lyret

Stelth släpptes som SCN pappkartong, spel och manual.
Ganska ovanligt spel o finna komplett men inte ovanligt och inte ett dyrt spel.

//Lyret
 #742260  by Riverhorse

Tjo, får hoppas jag valde rätt forum att lägga tråden i.
Jag undrar om det är någon som har en länk till en korrekt och en komplett lista med alla spel som släpptes i USA. Hittar lite olika listor som inte absolut inte är likadana :)
Undrar även om någon sitter på en "likadan" lista för scn utgåvor. Mest för att se så min stämmer :)

Mvh
 #742263  by JBH

Samtliga NES-spel släppta i NTSC format. Inklusive icke-licensierade spel:
http://www.nintendoage.com/index.cfm?Fu ... ass_ID=1,6

Vill du bara se officiellt utgivna spel licensierade av Nintendo kan du ta bort filtret "unlicensed" genom att trycka på det röda X:et bredvid.
 #742492  by Volle

Hejsan allihopa :)

Skulle vara väldigt tacksam om någon/några kunde förklara varför tv bilden skakar/vibrerar när jag lirar, det började göra det idag?
Trodde först att jag inbilla mig efter 3-4 timmars :mario spelande men senare så insåg jag att de verkligen gjorde det.

Edit: Kan det vara hrtz inställningen??

Varför skulle den ändra på sig medans jag lirar?
 #743044  by xeorix

Tjo forumet!
Efter att ha letat i en timme nu så ger jag upp och frågar er istället.
Vet någon vart man kan köpa skal till nes spel. Alltså själva plasten bara, utan kretskort.
Jag har sett flera repros med transparanta eller färgade plastskal. Något sådant är jag ute efter :)
Gärna från europa.

Peace!
 #743052  by xeorix

Tack Riva. Den sidan är faktiskt den enda jag redan hittat som har dessa. Dock vill jag helst undvika att beställa från USA.
 #745673  by Uffe AW

HEJSAN!

Har haft ett Metroid och ett Kid Icarus till mitt NES, men har stött på några problem.

1: Jag har kunnat använda koden : JUSTIN BAILEY till Metroid men av någon anledning funkar ej detta längre?!!

2: Till mitt Kid Icarus så har jag aldrig kunnat skriva in någon kod alls? Inte ens dessa koder som inte är "specialkoder"

Skulle vara tacksam för svar / hjälp :) :-k
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 111

Instagram #sndb.se