• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#738528  by Kahn

12 timmar total speltid, va ganska snabbt att ta igen den förlorade tiden när man visste vart allt va och man kunde ta sakerna i en bättre ordning :)

Sjukt roligt Zelda. Man kan verkligen säga att det kan va Zelda 2 till NES :)
Originalet är ju ändå de bästa :) men topp-klass!
 #738661  by Kibbe

Jag fick ett Sunsoft-ryck och körde igenom två titlar. Denna gången blev det Batman och Raf World (japanska Journey to Silius). Kände för att klippa ihop sista bossen och slutscenen av någon anledning :-w
Image
Image
 #738724  by segasonic

Jag såg Gremlins 2 igår (filmen) :D
 #739314  by Kahn

Måste bara säga att jag klarade andra varvet på Zelda Outlands igår :)
Fotade bara en bild på Ipaden så kan inte lägga upp nu!

Kan va de svåraste Zelda jag spelat hittills, så sjukt frustrerande men ack så roligt!
41 deaths och säkert 20 timmar. NES:et har stått på hela helgen haha!

Det som tog längst tid va att hitta (scroll) brevet. Behövde köpa en hel del köttbitar.

Edit: Kom på att jag skickade en bild till en polare precis när jag köttade sista-bossen!
Image
 #739347  by Huntbeach

Lirade igenom Mega Man 1 och 2 i helgen. Fördjävla bra serie! Ska fortsätta med resten i veckan/helgen om jag får tid.
 #740063  by daniel

Bucky O'Hare. Gillade det inte hundra först. Nånting med fysiken och grafiken. Men jävlar vad det växer på en och sån känsla när man spöat skiten ur alla satans paddor. Tur att varje segment är så kort och man har evigt med continues annars hade det varit o-jävla-möjligt. Kaske en utmaning till powerplay-tobbe, bucky utan game over.
 #740686  by Huntbeach

Har lirat igenom Mega Man-serien i ordningsföljd.
Måste säga att jag blev positivt överraskad av 5an. Kanske är det för att 4an är lite av en besvikelse jämfört med de tidigare spelen (tråkiga banor, "dålig" och långsam musik jämfört med 3ans ösiga soundtrack).
Ska man rangordna serien så blir det nog (just nu) 1, 3/5, 2, 6, 4.
 #740787  by Huntbeach

Ja det är en utav de bästa spelserierna, helt klart :) Även om 4an är sämst i serien så är det ju fortfarande ett rätt bra spel överlag, det visar ju hur hög kvalitén är.
Det är många som håller 2an högst :) Det verkar vara det spel i serien som flest har spelat också vilket kanske är ett samband. Lite som med Final Fantasy VII i FF-serien.
 #741075  by SCHNEIER

Håller på med Mega Man nu, kör visserligen den via Anniversary-utgåvan på Gamecube.

Man kan ju låsa upp någon hemlis på den utgåvan, så antar att jag måste klara 1-8 först..?
 #741128  by Ashaman

Var över till den räta maskinen idag, vi körde igenom Duck Tales 1 och 2 samt Tale Spin! En bra dag helt enkelt! Det var iof fulsluten på DTspelen, men ingen av oss har spelat igenom dem tidigare, så nästa gång får det bli finslut! Tale Spin är det av de tre spelen som jag rankar högst! Jag har kört igenom det förr, och spelat det mycket när jag var liten. Grymma Disneyspel är de alla tre i vart fall! Träff som alltid av Capcom! :good:
Image
Image
Image
 #741130  by segasonic

:good:
Försök ta det allra sämsta slutet på DuckTales när ni ändå håller på!
 #741132  by segasonic

Precis, man ska vara luspank!

Hur man gör om inte jag minns helt fel:
Se till att ha rätt summa och köp sedan energi för pengarna på sista banan med "select"
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 227

Instagram #sndb.se