Det tråkiga var ju att Bergsala aldrig tog vara på tillfället med det ökade medlemsantalet när de körde med Zelda-samlingskivan. Många gick visserligen med i klubben bara för att få skivan, det ryktades ju om att de sände ut typ 5-6000 skivor eller kanske ännu mer faktiskt men de kunde ha ansträngt sig lite mer för att ha kvar medlemmarna.
Ännu tråkigare är att man la ner klubben nästan i samband med att både europa och USA startat egna Club Nintendo på nätet. Här i sverige finns ju ingenting (förutom NES DB).
Faktum är att jag mailade och fråga för något år sedan varför Bergsala och Nintendo Sverige inte ingår i Nintendo Of Europe och deras marknadsföringar (tex Stars-systemet) och svaret jag fick är:
--------------
Hej Eric!
Den frågan skulle vi också vilja ha ett svar på... vi får helt enkelt inte ingå i Nintendos system, jag ska förklara lite närmare.
Bergsala har ett kontrakt med Nintendo of Europe, som säger att vi har ensamrätten att importera och sälja deras produkter i Sverige, Norge och Danmark. Nintendo of Europe själva har sitt eget system som gäller för de länder som de ansvarar för. De släpper inte in oss i deras system, och därför får inte svenska konsumenter tillgång till deras Stars-system. Vi har upprepande gånger frågat och tjatat om att få vara med, men de vägrar släppa in oss. Tyvärr.

_________________________________________________________________________________
Spela väl, men fuska aldrig!/Keep playing, but never cheat!
Kai Weinefelt, webbredaktör/web editor
Bergsala AB
------------
och jag som trodde Bergsala hade kontrakt med Nintendo i Japan...
Nincredibly, Ninvolving, Nintendo
-------------------------------
Medlem nr
82005 i
Nintendo Videospelklubb
http://forum.tisselskog.com" onclick="window.open(this.href);return false;