• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#732343  by osiris

Wizards & warriors avklarad :good: hur är 2 och 3 i spelserien liknande upplägg?
Attachments:
2014-11-22 14.30.50.jpg
2014-11-22 14.30.50.jpg (1.26 MiB) Viewed 6353 times
 #732345  by Ufouria

Tvåan är snarlik men 3:an är väldigt annorlunda. Trots att den sista är ganska rörig (man måste springa fram och tillbaks mellan olika "världar" och rum så gillar jag verkligen 3:an ändå. Hela serien är så himla mysig. Finns det något bättre än att studsa runt i härliga miljöer och samla diamanter.
 #732359  by segasonic

Intro-låten i Iron Sword är grym!
 #732624  by mackan

klarade av, och varvade, ghost´n goblins i helgen, kändes jävligt bra 8)
 #732632  by mackan

Blev alltså två genomspel, med true ending om jag fattat rätt, började på en tredje vända, men jävlar vad kaos det var :p, var trött o lättad för att jag lyckades ta två varv, så jag gav upp, kanske ger mig på ett försök på tre varv framöver, men det känns fan omöjligt på riktigt :p

Men jag hör dig, det finns alltså delade meningar huruvida två genomspel är ett varv, då man kan anse att spelet inte är genomspelat innan "det bra slutet" :p.
Aja, det kan dom lärde tvista om, jag klara iaf av skiten ;p
 #732690  by Ufouria

Bra jobbat mackan ! :good:
Ja det blir verkligen kaos efter några varv. T ex fler och fler "korvar med bröd" i luften på första banan. På femte varvet går det knappt att ta sig fram där då hela himlen är full av korvar som bajsar.
 #732704  by mackan

Haha, ja, jag fick fan ett skrattanfall just för att det var så många "korvar med bröd" i luften :p

Men shit, fem varv alltså? Omänskligt, imponerad :)
Jag var ju på varv tre då? Menar du alltså att det blir ännu mer varv 4&5?
 #732744  by Ufouria

Ja, hur många som helst men jag vet inte när det slutar att öka i svårighetsgrad. Jag gav upp på femte eller sjätte varvet pga att det inte gick att ta sig fram i skogen utan att bli nedskjuten.
 #732816  by mackan

När jag var yngre hade jag verkligen en hatkärlek till spelet, tror inte jag kom längre än till bana 3 typ. När man väl lärt sig "sitt sätt" att klara av spelet så blir det fan riktigt roligt, det fick gärna vara lite längre, några fler banor liksom, det hade varit grymt :)
 #733239  by Kibbe

Verkligen! Har man inte spelat det på ett tag får man stå ut med lite trial and error, men eftersom man nästan alltid får börja i närheten av där man dog så är det inte så farligt svårt.

Visst fan, klarade ut Daiku no Gen-san på Famicom (Hammerin' Harry) också. Kort men mysigt, som de flesta redan vet :good:

Image
 #733342  by Nils

0LD5K00L wrote:
Airrider wrote:Lost Levels avklarat!
Snyggt jobbat Airrider! Spelar du på en reprokassett eller är det "äkta vara" så att säga?
Varken eller. Virtual Console ;)
 #733847  by Longson

Ett spel jag aldrig klarade när jag var yngre, Vilket spel!
Actionbaserad spel som påminner om megaman/castlevania.
Image
 #734279  by Longson

shatterhands sjuk bra spel ja, grym musik med!

Dessa 2 hgar man klarat den senaste tiden.
Image

en av de bättre spelen man missat när man var yngre, inga av mina kopisar hade detta och fick uppleva det i vuxen ålder!
tog några gånger innan man klarade spelet.
4/5

Image Klarade det till slut efter 3 veckors plågandet av sista banan med JBH
Lovade då att aldrig spela de här spelet igen men fick tag i ett billigt ex så få lira igenom det nån dag igen utan JBHs hjälp.
Bra musik i spelet, lättare när man var kid men svårare nu när man är i vuxen elelr så kanske man har blivit sämre på tv spel?
Skärpning Longson!

ger den 3/5
 #734308  by Ashaman

Gött Longson! Två av mina barndomsfavoriter! :)
Köttade också igenom Little Nemo i somras. Satte det efter GÅS. Sista banan är så grymt lång! Helt sick :o Men mysigt spel!
Silius varvade jag för några år sen, men minns faktiskt inte slutet på det.. Hmm, kanske får köra igenom det igen någon gång :)
 #734313  by Longson

ashaman: ja sista banan var väldig lång men gick att klara till slut

Lite andra spel man har klarat men inte postat

Image

min personliga favorit Megamanen, inte alls för svår men har lite kluriga bossar.
alltid roligt att köra igenom det.

4/5 Megamans

Skriver inga namn på spelen då man kan gissa sig fram vilket spel det är ;)
 #734317  by Ufouria

Bara jag som inte vet vilket Mega Man det är :lol: :$ Ja, jag är seriös. Trots att jag sprungit igenom alla, UTOM MM 3 (för det gillar jag inte), minst 15 ggr så kan jag inte särskilja sluten i MM 3-6. Visst ser det väl ut som ett Mega Man huvud högst uppe i trädkronorna?
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 227

Instagram #sndb.se