• Någon som klarat Ikari Warriors?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Har du klarat Ikari Warriors?

Ja, med ABBA
7
28%
Ja, utan ABBA
No votes
0%
Nej, men jag SKA göra det en vacker dag!!
10
40%
Nej, kommer aldrig att ens försöka..
8
32%
 #73223  by Ufouria

Undrar om det är någon som klarat Ikari Warriors.

Det är ju svårt att komma fram till slutbossen även med ABBA då risken är är stor att man fastnar någonstans och inte kan ta sig loss.
Jag har spelat Ikari Warriors tror jag 5 ggr och fastnat 3 ggr. :x

Tips på hur man gör när man väl kommit fram till slutbossen?

#73226  by FerretX

Har bara klarat spelet med ABBA fusket ... spelet är ju alldeles för svårt annars...

#73227  by Nagai

Med ABBA koden..
Spelet är hutlöst svår och man dör så snabbt som fasen!
Men spelet är ju inte tråkigt ;) 8)

Edit: Man kastar väl granater på vänstra sidan för att en dörr ska uppenbara sig.

#73236  by Ufouria

Har ni inte ens spelat spelet, det hör väl till allmänbildningen. ;)

Jag tycker inte spelet är tråkigt bara hutlöst svårt och frustrerande att man ska behöva fastna och inte komma vidare.

Men när man väl kommer fram till slutbossen så är det ju skitsvårt att inte bli träffad. Då fungerar ju inte heller ABBA.

#73255  by Smart Cat

Har hört mycket bra om spelet, det verkar som om många gillar det, trots att det är svårt men jag har kollat lite på youtube och det verkar inte vara ett spel för mig så det blev det sista alternativet för min del

#73367  by nes_nerd_no_1

Lånade det när jag var liten, spelade i tio minuter, tyckte först i ett slags förvirrat tillstånd att det var hur grymt som helst, spelade i 10 minuter till, kvicknade till & insåg att det var ett skitspel, tog ut kassetten, lämnade tillbaka spelet dagen efter & krävde tillbaka mitt Snake Rattle N Roll som polaren hade i "pant"... :roll:

#73368  by AndiOne

hehehe ja gillade spelet iaf.
Har inte spelat de på typ 15 år dock.

#73450  by Smart Cat

Dogs of war?!?

Häftig musik och tunga vapen. Är det typ "Fuck" de skriker när de blir skjutna? Kort sagt: inget spel för katten...

OT:
(Har inte Pink floyd en låt som heter så??? Jaja, de kanske är grova tv-spels missbrukare också)

#73563  by Tawny

de skriker i dödsångest/smärta! inga jävla blip utan old fashio pain ;)

#73578  by Vigdul

Spelade det när jag var liten och kom till slutet (med koden förstås) utan att förstå hur man skulle göra... frustrerande, efter typ två timmars vilt skjutande.
Det kanske inte är världens bästa spel, men det har sin charm. Jag skulle dock hellre rekommendera Commando (helst C64 versionen) om man gillar den här typen av spel.

#73599  by Lakanman

Skulle kunna bjuda den som klarar det utan fusk på vad som. Det är större chans att vinna storkovan på lotto än att klara det.

#73624  by Gsmhacker

jag har kommit till sista bossen

1 döing som sitter vid ett skrivbord

2 ett fult ansikte i en vägg som spottar eldbollar

1 jag har sprängt döingen med en granat och skjutit på varenda vägg inte fan kom det fram någon dörr för det :?

2 följt instruktioneer om att man ska stå på mattan till höger men man blir träffad direkt av hans eldbollar

när man väl är framme vid sista bossen slutar ABBA funka :(

#73660  by Ufouria

Sist jag spelade kom jag fram till ett fult ansikte i en vägg som spottar eldbollar. Omöjligt att undvika att inte bli träffad (gubben man spelar rör sig ju i slow motion).

#73727  by Bonomaul

Nej, kommer aldrig att ens försöka..

Instagram #sndb.se