• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#726333  by bampbomp

Någon som har tips på var man kan köpa strömsladdar som funkar till NES/SNES både SCN samt de Europeiska konsolerna?
 #726739  by Lindholm

nä, signalerna skickas ju till båda endå. Undrar om inte ett NES mår bättre av att göra så, tänker att sladdarna leder bort värme, dock ren spekulation
 #727977  by segasonic

Vilket spel får du inte den att fungera till?
 #728860  by hmyhrman

Hej! Kom nyligen över denna utgåva av Duck Tales och vänder mig nu till er här på forumet för hjälp med att bestämma vilken utgåva det faktiskt är. Då spelet fortfarande är inplastat vill jag undvika att sprätta upp den för att kolla på kassetten.

Här kommer en länk där ni ser både fram- och baksida av kartongen:

http://imgur.com/zRLzsB8,HlZtbWs#0

Tacksam för svar antingen här i tråden eller till min mail som är [email protected]
 #729239  by Ufouria

Finns det något roligt man kan göra med en Game Genie? Alltså något annat än att man får fler continues, fler liv etc (vilket inte är särskilt intressant). Tvärtom hade däremot varit roligt, typ att man dör på första träffen i Mega MAn.

Hade varit grymt om man t ex hade kunnat koppla in två spelare i t ex Gunsmoke (förstår ju att något sådant inte skulle fungera).
 #729260  by segasonic

Fortsätter på Mega Man :D

SXPZOO - You Can't Shoot To The Left
SXAZOO - Start A Game. Soon You Won't Be Able To Shoot To The Right
SXGZOO - Shooting Is Really Messed Up
ZAKGNIPA - Laddermania On Cutman Stage
LAKGNIPA - Die When You Jump On Cutman Stage
GAKGNIPA - Icy Cutman Stage
XYLPNG - Jump Up And Don't Come Down
ATGYGT - The Rotating Gun Things Shoot Constantly

Har inte testat dem själv, men tyder jag texten rätt ska det funka på en europeisk kassett. Annars kan du ju alltid lira den amerikanska versionen.
 #729271  by segasonic

Berätta gärna vilken regionskod de fungerar på om du testar, Ufouria :good:
Vikeskar wrote:Sega: någon länk till dessa?
Då dom fanns ej på sajten jag länkade :S
http://bsfree.org/?s=2&d=2
 #729278  by Tomp

Jag minns back in the days när ena vännen lånade gamegenie. Till den fick man med en stor tjock sliten manual med alla koder och grejer man kunde göra i alla spel. Tyvärr så hade vi extrema problem att få den att funka. Vi lyckades aktivera kanske en 3e del av fusken.

Verkar då som det bara var vi som gjorde fel om ni får allt att funka. Gött att veta, då kanske det är värt att ha en iaf då någon gång i livet ^^.
 #729280  by segasonic

Det vanligaste felet är att folk inte trycker in GG:n tillräckligt långt i enheten eftersom de är rädda att förstöra den. Lyckas man komma till GG-menyn så är det inte mycket som kan gå fel ifall inte spelet du vill spela är riktigt smutsigt på kontaktytorna eller GG:n är detsamma i connectorn.
Antar att koderna i boken inte fungerade helt enkelt ifall ni nu lyckades knappa in dem, kanske slog ni in Pal-koder till en NTSC-kassett eller tvärtom? :)
 #729361  by snotcrow

Ser inte ut som att retron-5 kommer komma till min dörr och pengarna återvänder till mitt konto. Och kommer nog inte jaga efter en ny.

Så, jag behöver en/flera NES för att spela pal/ntcs/famicom. Gärna i 60hz. Borde man köpa en amerikans Nes och modda den till PAL(om det ör möjligt).
Och sista frågan, kan man på något sätt spela famicom på en NES?
 #729364  by segasonic

Köp en PAL och en NTSC :yes:
NTSC moddas till PAL på samma sätt som PAL moddas till NTSC, fast gör inte det eftersom spelen spelas i fel hastighet isf.
Finns converters för att spela Famicom på NES och tvärtom.
 #729487  by SuperGamer

bampbomp wrote:Någon som har tips på var man kan köpa strömsladdar som funkar till NES/SNES både SCN samt de Europeiska konsolerna?
Relaterat: gamla.tradera.com/item/300811/218652421 ... -5-mm-hane

Någon som använder sådana? Funkar de problemfritt? Har läst någonstans på sndb att det är viktigt med ordentliga AC-adaptrar, men hittar inte var.

Tillägg: Exempel på vad jag tror man ska undvika: gamla.tradera.com/item/301509/218484113 ... tendo-snes
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 111

Instagram #sndb.se