Opportunister kommer det alltid finnas oavsett om det gäller spel, tidningar, leksaker eller lik med färska organ. Det är oftast dom som förstör för "vanligt" folk med genuint intresse.
Moderator: Moderatorer
Elrinth wrote:Verkar inte som att folk som lägger ut sådana summor på spel gör det sällan heller.Jag har också lagt märke till att det kommer nya namn som köper jättemycket under några månaders tid. Nu är det JoBoNo, som köpte bl.a. Asterix, tidigare i år var det spett82. I de fallen kan man väl anta att det är försäljning av andra tillgångar som ligger bakom, att de byter aktier eller något annat mot spel.
Ufouria wrote:De fina låses in i en akrylbox och de får man bara se på, inte röraja det där ger ju verkligen folk i framtiden chansen att uppleva de gamla spelen
Stiltzkin wrote:ja det där ger ju verkligen folk i framtiden chansen att uppleva de gamla spelenHar spelen överlevt avplastning/tillplattning i 25 år så är det väl vettigast att försöka bevara detta skick?![]()
tror du på fullaste allvar att spel skapas för att ramas in och tittas på?
Stiltzkin wrote:tror du på fullaste allvar att spel skapas för att ramas in och tittas på?Kan jämföras med frimärkssamlare (och i princip alla typer av samlingar). Det som finns i en samling används oftast inte, trots att det som samlas ursprungligen var till för att användas (spel, frimärken, LP-skivor etc).
Sonefors wrote:Tradera såg MYCKET bättre ut förut.Minns att jag tyckte likadant när den här designen övergavs. Det är väldigt sällan som jag finner mig tillrätta med en ny design direkt. Jag tycker ofta att det väsentliga blir mer undangömt.